Nu tar jag helg

Publicerat: 2008-04-29 Kl: 19:42:49 | I kategori:


Sitter här med ett glas vitt i handen, och vad är det ett tecken på? Jo, att det är helg! Min lektionsundervisning är inställd imorgon så jag tar helg redan nu. Idag har det hänt två saker värda att nämna, båda i form av telefonsamtal.

1.  Folkuniversitet ringde mig att komma på intervju efter att läst min ansökan om att starta kurs i teater på min hemort. Däremot var dem inte så jätteintresserade av mina teaterpedagogiska ambitioner utan dem hade fastnat på den del i mitt CV där jag nämnt att jag är utbildad make up artist och arbetat på make up store. Så isåfall ska jag alltså hålla kurs i scensmink. Flum flum. Men visst! Får ta reda på mer vid intervju.



2. Mäklaren ringde oss ang det första huset, vi gav säljarna ett lägre bud än vad dem ville sälja det till oss för och nu börjar dem bli förhandlingssugna. Dock på ett pris mellan vårat lägre bud och deras "fasta/utgångspris".
Så nu är jag alldeles snurrig igen. What the hell should we do?

-Jag tror jag tar och dricker lite mer vin ...
...Schå får vi sche....schen.... ;-)


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Första huset, är det huset som du kärade ner dig i?

Så du är utbildad make up artist där ser man:) Synd att du inte jobbade kvar på Make up store, ska ju dit på sminkning nu i maj=)

Trevlig helg...hmm, fast det är ju bara tisdag, vad konstigt det blev..haha
Kram

2008-04-29 @ 21:04:02
Postat av: Sofie

Nej, det är inte det huset utan detta är det allra allra första som ligger 20 m från havet. Det andra steg en bra bit över en halv mille. Så det bidde det inte.

Ja, fast jag jobbade i Nyköping på MUS men, det är himla kul och jag saknar det faktiskt! Älskar att sminka och träffa människor och göra folk glada o fina!

Be om att få en kvälls make up och ta tiden en fredag eller lördag och gå ut och festa sen :-)

2008-04-30 @ 11:52:38
URL: http://litendelavmig.blogg.se
Postat av: Sofie

O, självklart! Jag önskar dig en jättefin helg du med! Kraaam

2008-04-30 @ 11:53:18
URL: http://litendelavmig.blogg.se
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0