Så länge det finns ungar så finns det hopp

Publicerat: 2008-04-29 Kl: 21:58:56 | I kategori: Jag & allt vad det innebär


                                                                         image130

När jag var liten så satt jag ofta i pappas knä i vardagsrumsfotöljen och lyssnade på Vreeswiijks - Turistens klagan. Pappa älskade den, han njöt av barnens skratt. Och jag förstår honom, man känner livet i sig av den.
Turistens klagan är jätteviktig just därför för mig. Kanske just extra betydelsefull eftersom han inte är i livet. Sitter och lyssnar på den just nu. Någon gång ska jag på en sommaravslutning sjunga och spela denna tillsammans med en hel drös med ungar som ska skråla "rajrajrajrajrajrajraj-raj" i full hals.


Kommentarer
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0