HÄLSNING FRÅN DEUTCHLAND

Publicerat: 2008-07-25 Kl: 21:54:51 | I kategori: Resor & utflykter


Jetz bin ich in bundesrepublik deutchland und hier sprechen sie deutch und drinken dunkel weissbier unt essen knödeln! Hoppas ni förstod vad jag skrev, knappt så att jag förstod det själv.

Nu befinner jag mig alltså i Tyskland, surfar obegränsat på trådlöst internet (äntligen får vi användning för laptopen som vi släpat med oss). Allt är fint och bra på alla sätt och vis, dock saknar jag min lilla kattflicka så mycket att det gör ont att tänka på det. Hemkomst beräknas till torsdag för att toktvätta i mammas och svärfars tvättmaskiner (eftersom vi själva inte äger några sådana bekvämligheter längre). Sen så blir det resa igen på lördag till Grekland.

Ska tömma minneskortet och ge mig på en liten reseskildring, trots att jag fortfarande är på resa, men annars kommer jag aldrig att hinna med det längre fram.

Tusen tack för alla urgulliga kommentarer som gör mig så glad!


Kommentarer
Postat av: Malin S

Freulein Sofie ! wunderbar att se eine bloggeninleggen =) Ich liebe Deutschland. Das autobahn bist sehr schön. Ich spreche nicht deutsch. Ich habe slagshane im meine lederhosen. Jag kan alltså inte ett jäkla skit av riktig tyska. Vägrade plugga det (tog franska istället på gymnasiet) för det är så fult språk. Men jag var kär i en tyskättad i typ 2 år så då lärde jag mig på skoj eftersom jag & mina kompisar körde mycket interskämt på tyska he he. Och nu heter jag ju Stoltz i efternamn (det var dock ej den tysken jag syftade på som jag gifte mig med) Jösses va jag pladdra på... Ha det fortsatt perfa ! Kramen från Frau Stoltz

2008-07-26 @ 00:14:42
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

MÄH! är du i tyskland nu och sen ska du till grekland! blodad tand har man ju känt men du är ju en såndäring globetrotter! =D inte alls bitter över att ila till jobbet imorgon....inte alls! snark



PUSSI!

2008-07-27 @ 19:53:33
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0