HVARTSKA ADRIATIK VODA

Publicerat: 2008-07-26 Kl: 01:42:48 | I kategori: Resor & utflykter


Jag försöker mig på att skriva på det Kroatiska språket. Har lärt mig två ord och en fras på Kroatiska. Orden ser ni här ovan: Hvartska = Kroatien, Voda = Vatten (adriatik är nödimprovisation som jag drog till med för det såg snyggare ut).
Frasen, om man nu kan kalla det fras var något som motsvarar svenskans "Välkommen", men i skrivande stund (och säkert för all framtid) har jag glömt bort vad det hette. Typiskt mig, precis likadan är jag vid all inlärning, därav min dåliga Tyska (pinsamt, för jag har faktiskt läst det fula nazi språket i hela fyra år Malin S).  

Det verkar som om jag kommer hamna i klimakteriet innan bilden jag försöker ladda upp tänker dyka upp här på skärmen. Just därför avbröt jag min fina reseberättelse som jag hade påbörjat, eftersom att bilduppladdningen tar ett helt liv på sig. Undra om det skulle gå fortare om jag googlade fram en bild på ett vattenjävel och skrev att det var jag som hade tagit den. Tadaa!!! Just som jag fick fula tankar så dök den upp. Tack för den, nu hoppas jag att ni tacksamt spenderar minst en kvart framför denna bild och verkligen insuper det adriatiska klara havet och därefter skriver ut en dyr bildkopia på er färgskrivare och sätter upp det på vardagsrumsväggen, bredvid släktfotona.
Gud vad jag är knäpp nu, jag skyller på solen, eller på tyskarna. HA! Tyskarna! Nu fick jag precis ett uppslag till ett blogg inlägg om Tyskar, jag skulle kunna hålla på i en evighet om tyskar. Men nu har jag lyckats få upp min bild så jag pausar där, men en sak kan jag avrunda med, har du ingen annan att skylla på, och hur långsökt det än må vara så kan du ALLTID skylla på tysken. Gör det, och hälsa från mig.



Fint och klart vatten, blir du badsugen eller törstig?

-Om sistnämnda så ska du dricka det här:



Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

HAHAHAHAHAHAHAHA!!! sofie is back in cyberspace!!! pussi

jag brukar annars skylla på norrmännen! ;-P

2008-07-27 @ 19:51:51
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: kristin

hahaha du är så rolig raring! hoppas hur som att du har en underbar semester ;) kramar

2008-07-30 @ 23:19:31
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: Hannah

Don't you dare call it a nazi languague!

Det tyska språket är min själ och min livboj. (kul livboj) Om du bara pratar snabbt och hårt så förstår die Deutschen dig galant.



Kram för en dunderrolig blogg!

2008-08-16 @ 03:06:16
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0