Det här är bara en föraning...

Publicerat: 2008-10-30 Kl: 22:59:16 | I kategori: HUSBYGGE 2012


...nu börjar det, blåsten, frosten, kylan, vintern. Man känner hur det drar lite från väggar och golv, elementen kämpar på, på halvfart, brasan brinner dock för fullt. Myser runt i fleecebyxor och toppluva, har kurat in mig i soffan under ett duntäcke.
Ute hör jag hur vinden viner i mastarna från segelbåtarna i hamnen, regnet slår mot fönstret. Hur ska det gå? Kommer vi att klara vintern? Jag skjuter undan orostankarna och drar koftan närmare om kroppen och bara myser och njuter av att känna mig som en Astrid Lindgren karaktär...  


Kommentarer
Postat av: Ms Sofie

Ja, men visst känns vinter och jul lite som astridlindgrens värld... jag tänker på alla vi barn i bullebyn... my favourite show!



2008-10-30 @ 23:56:32
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: Louise

Ville bara säga att det är en himla mysig blogg du har!

2008-10-31 @ 15:44:17
Postat av: Sofie

ÅH TACK LOUISE VAD HIMLA DUNDER GLAD JAG BLEV!!!

2008-10-31 @ 18:57:46
URL: http://litendelavmig.blogg.se.
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0