Alla barn har rätt till ett eget hus när mamma och pappa är döma i huvödet!

Publicerat: 2008-09-29 Kl: 21:10:14 | I kategori: Skog & mark




Måste bara ta tillfället i akt i mitt lilla forum som bara jag råder över att visa en liten bild på "min" nymålade lekstuga.
Förnärvarande, eller som den alltid gjort, bor den hemma i min mammas trädgård. Jag tycker den blev så fin, även om den inte är i villa villerkulla färger som inbjuder till lek. Tycker jag att den blev så lyckad i det helvita, innan var den gräddvit med blåa knutar. Blev inspirerad till mitt eget kommande(?) "riktiga hus", som ska vara helvitt.
Stugan är faktiskt en present från min farfar som ritat och byggt det själv. Så nu har jag visat den, tack för mig :-) 


Kommentarer
Postat av: Malin S

Min farfar byggde också en lekstuga till mig. Den är såklart kvar hos mamma & pappa eftersom den är en stor koloss med fullhöjd. Jag älskade att leka i den när jag var en liten skit. Den, dockhus och mjukisdjur vara några av mina obsessions som liten. Jo, klippdockor också. Det var coolt.

Bra initiativ att måla vitt. Den ser absolutely delikat ut.

2008-09-30 @ 13:53:41
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: ms sofie

så vacker den blev... vitt är snyggt och funkar överallt!!!

2008-09-30 @ 14:29:57
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: kristin

världens bästa sofie!! i'm back :)



gör lika hos dig som jag gjorde hos sofia och petra, skriver en lite längre kommentar som svar på alla rara kommentarer du lämnat, så ska jag ta mig igenom alla missade inlägg och kommentera efter det. nu jäklar ska här tas igen med buller och brak!



Hihi ja du smittar verkligen av dig med ditt underbara humör, dina tokiga inlägg, och allt positivt som bara finns där runt omkring dig! och som sagt, jag tar lite i taget och nu har jag börjat svära som du märkt, haha.



Jo vi plöjde på rejält i lördags, men hann bara med drottninggatan!! Så, det finns massor kvar åt dig, i övriga stan ;o) stövlarna används redan flitigt, men ska även visas upp vid ett extra fint tillfälle. Jag har inte köpt skor på år och dar och tyckte jag var väl värd de vita sneakerserna (stavs det så?)



Dina ord, kommentarer, pepp, ja värmen du delar med dig av betyder så otroligt mycket och jag är så lycklig att jag inte finner ord att förklara hur glad jag är för att ha funnit dig och att du är min vän.



Hoppas att du mår bra söta sofie, PUSSSSSSSSAR till dig

2008-09-30 @ 15:37:34
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: kristin

världens bästa sofie!! i'm back :)



gör lika hos dig som jag gjorde hos sofia och petra, skriver en lite längre kommentar som svar på alla rara kommentarer du lämnat, så ska jag ta mig igenom alla missade inlägg och kommentera efter det. nu jäklar ska här tas igen med buller och brak!



Hihi ja du smittar verkligen av dig med ditt underbara humör, dina tokiga inlägg, och allt positivt som bara finns där runt omkring dig! och som sagt, jag tar lite i taget och nu har jag börjat svära som du märkt, haha.



Jo vi plöjde på rejält i lördags, men hann bara med drottninggatan!! Så, det finns massor kvar åt dig, i övriga stan ;o) stövlarna används redan flitigt, men ska även visas upp vid ett extra fint tillfälle. Jag har inte köpt skor på år och dar och tyckte jag var väl värd de vita sneakerserna (stavs det så?)



Dina ord, kommentarer, pepp, ja värmen du delar med dig av betyder så otroligt mycket och jag är så lycklig att jag inte finner ord att förklara hur glad jag är för att ha funnit dig och att du är min vän.



Hoppas att du mår bra söta sofie, PUSSSSSSSSAR till dig

2008-09-30 @ 15:38:48
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: Sarah

Så fin den blev. Klassiskt vitt är alltid snyggast. Roligt att den är bevarad och så riktigt fin.



Hoppas ditt kommande hus oxå blir lika snyggt.

Ha de!!

2008-09-30 @ 17:27:37
URL: http://axehult.blogg.se/
Postat av: Malena

Vilket härligt minne av sin farfar :)

Jag minns inte farfar så mycket. Minns iaf att han alltid tog moppen till kiosken för att köpa godis när jag var där. När vi drack läsk så brukade vi tugga läsken som farmor alltid sa. Tror att jag gör det fortfarnade. Tuggar läsk alltså. Det har jag ärvt efter farfar :)



Kram Malena

2008-09-30 @ 20:33:21
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Sanna

Snyggt!! jag vill ha en lekstuga till min lilltjej, och vitt var kanon snyggt!!

Ska få farfar att snickra en lekstuga till lilltjejen tror jag!!

Kramisar

2008-09-30 @ 21:39:48
URL: http://sannasegna.blogspot.com/
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0