Au Revoir

Publicerat: 2010-01-07 Kl: 16:42:04 | I kategori: Jag & allt vad det innebär


Det här inlägget har tagit mig flera dagar att skriva. Jag har skrivit det här inlägget åtskilliga gånger i mina tankar men aldrig kommit till skott att skriva det i bloggen då jag aldrig blivit nöjd med mina formuleringar.

Nu har ni visat att ni till och med börjat bli oroliga för mig och det är dags för mig att skriva det här inlägget och inse att det kanske aldrig går att bli nöjd med det som kommer bli det avslutande i något som så länge varit så stort.

Det här är mitt sista inlägg och efter det så kommer det bli rätt tyst från mig då jag bestämt mig från att ta en paus från internet och bloggning. Det är svårt att skriva det här och det finns inga "bra formuleringar" som kan berätta det självklara att jag då inte heller kommer skriva i era bloggar. Iallafall på ett tag. Förlåt mig, jag vill inte att ni ska bli besvikna eller arga på mig. Jag vill att ni ska lita på mitt ord att mitt beslut att sluta att blogga inte har ett dugg med er att göra eller att jag inte bryr mig om er bara för att jag nu helt plötsligt "bara försvinner".

Det hela låter ju väldigt stort och dramatiskt, men ni ska veta det att bloggen som från början bara var en "liten del av mig" har nu blivit en stor del av mig. Och vad viktigast är; ni är en stor del av mig. Och jag minns med värme allt fint ni tillfört mig. Jag kommer om några dagar att låsa och "stänga av" bloggen, jag kan inte med att ha den öppen och tillgänlig, en dag kanske saknaden blir för stor och jag börjar blogga igen. 

Om ni vill mig något, eller bara berätta hur ni har det eller vad som så finns jag på min mail [email protected] så helt försvunnen kommer jag inte att bli ;)

JAG KAN INTE TACKA ER NOG FÖR ALLT
Men TACK från djupet av mitt hjärta.

KRAMAR I TUSEN
//Sofie
 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tråkigt... har tyckt mycket om din blogg!!!

2010-01-07 @ 17:09:39
URL: http://www.4rok.se
Postat av: Lina

Härliga Sofie, det har varit såå roligt att få följa din blogg.

Men det är självklart viktigt att man bloggar på ett sätt som känns och funkar bra för en själv.



Hoppas ändå att du startar någon gång igen.



Ha det gott!!

KRAM

2010-01-07 @ 17:35:39
URL: http://linalotta.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack själv för alla underbara inlägg =) du har gett mig många härliga skratt och fnitter. Kommer att minnas din blogg med värme och hoppas att den en dag poppar upp igen. jättekram Caroline

2010-01-07 @ 17:45:35
Postat av: Jenny

TACK från djupet av mitt hjärta för allt du gett!



Jag fick en tår i ögat nu när jag läste att du slutar. Men det är naturligtvis av egoistiska skäl, att jag kommer sakna dig.



Jag önskar dig och Martin all lycka till med era husplaner och ert kommande husbygge.



Må väl, du fina!



Kramar!

2010-01-07 @ 17:50:45
URL: http://jenha.blogg.se/
Postat av: Zandra

Men ååå... :-(

Tråkigt, verkligen, men jag hoppas att du snart är åter iaf!

Ta hand om dej och kärleken, galna och underbara tjej! :-P

Kramar

2010-01-07 @ 17:58:11
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Mia

Men vad gjorde ni i Paris egentligen som får hälften av er att sluta blogga? :( Väldigt tråkigt såklart och jag kommer att sakna dig och dina tokiga inlägg...



Skulle ha varit roligt med en lite bättre förklaring till varför tycker jag. Nyfiken som jag är.



Puss och kram!

2010-01-07 @ 18:04:43
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: jessica

usch va tråkigt, fick en liten tår när ja läste detta, kommer verkligen sakna dina inlägg massor och hoppas du får ett underbart liv, hoppas ni hade de bra i Paris:) min kära sambo fyller 25 år i år, och då har ja bestämt mig för att bjuda honom på en weekend till prag, längtar massor:)

2010-01-07 @ 18:31:18
URL: http://jessisdesign.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh nej. Inga ord kan nu beskriva den sorg o tomhet jag nu känner... jag förstår dig, men vill inte förlora dig... bloggvärlden kommer aldrig mer bli sig lik, för det finns ingen blogg som din knasfia! Massa kärlek o hoppas att du får det toppen! Ta hand om dig! Kramar i miljoner

2010-01-07 @ 18:42:45
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Näeeeeeeeeeeeeeeeeeeee vad tråkigt Sofie men jag respekterar såklart ditt beslut!

Jag tänker iaf hålla kontakt med dig via mail, vare sig du vill eller inte ;)



Massa pussar & kramar till dig FINA FINA Sofie

2010-01-07 @ 19:03:22
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Lycklig mormor

OOOOOOOhhhhhh är det sant eller har jag läst fel??????gud såå tråkigt jag har läset eran bloggar varje dag o nu försviner ni först petra sen kristin o nu du vad händer???? det bara Sofia kvar.Önskar dig all lycka massa kramar:-)

2010-01-07 @ 19:22:29
Postat av: SOFIA

Du gör det som känns rätt... men kommer ju såklart att sakna att kika in och se vad ni har för tokigheter för er...



Men vi får höras på det vanliga sättet.. telefon och mail...



PUSS!!

2010-01-07 @ 19:38:18
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: Vit Magnolia

Nej, vad tråkigt =(

Både du och Petra försvunnit... men jag förstår er!



Ha det så bra, förhoppningsvis har vi något ifrån dig i framtiden!



Kram

2010-01-07 @ 19:51:09
URL: http://vitmagnolia.blogspot.com
Postat av: Claudia

Nämen nej vad tråkigt! Varför funkar det inte att blogga mer? Vad hände egentligen?

2010-01-07 @ 20:15:15
Postat av: Milla

2010-01-07 @ 20:17:41
Postat av: Milla

Kommer sakna dig och din blogg otroligt mycket!! Men forstar dig.. Ta hand om dig sunshine! KRAMAR

2010-01-07 @ 20:19:13
Postat av: Jenny

Jag kände på mig det innan sidan kom upp. Vad har hänt med er? Varför vill ni alla sluta vara lyckopiller för oss andra? ;)

2010-01-07 @ 20:43:34
Postat av: Emelie

Åh nej! Jag kommer att sakna dig! Kram

2010-01-07 @ 21:07:27
Postat av: Caroline

Åhh jag saknar redan Petras blogg och nu ska jag sakna din!

Tusen tack för din mysiga blogg.

Jag blir alltid glad när jag tittar in här.

Ha det bra vidare!!



KRAMAR

2010-01-07 @ 21:53:11
Postat av: kristin

vännen, du ska göra det som känns rätt för dig. och eftersom jag kommit till samma punkt förstår jag dig. säger som sofia, att vi hörs ju via de andra kanalerna! PUSS

2010-01-07 @ 22:16:40
Postat av: Ann

Tack för alla underbara inlägg du har gjort på din blogg, skratt, gråt och alla tokigheter!!!! Kommer sakna, SAKNA SAAAAAKNA.. känns riktigt konstigt tänk jag t.om fällde tårar... kommer bli sååå tomt, jag tyckte det var så roligt att prata med dig, alltså när du svarade tillbaka personligt på en kommentar så jag kommer säkert maila dig någon gång men mest av allt kommer jag önska att du hittar tillbaka hit. Ha det så bra så kanske vi möts någon gång i våra hemtrakter =) Massor av kramar och du är bara för jäkla bra!!!!!!!!!!!

2010-01-07 @ 22:39:37
Postat av: små smulor

Men....nej...jag förstår ingenting.......men hur det än är så är det ju så. Jag kommer VERKLIGEN att sakna dig och din blogg,verkligen.Å dina härliga kommentarer med. Hoppas verkligen du kommer tillbaka en dag:o)



STOOOOOOOOR kram till dig !

2010-01-07 @ 22:56:44
URL: http://dagliga-smulor.blogspot.com/
Postat av: Kattis

Jag kommer sakna att läsa här, det har alltid varit en underbar stund att kika in och se vad du har haft för dig. Du verkar vara en helt underbar tjej!

Jag kanske mailar dig en dag istället, vem vet...?

Kramar Kattis

2010-01-08 @ 08:41:25
Postat av: p

Så ledsen jag blev nu, du ska veta att du och din blogg kommer bli väldigt saknade av väldigt många. Önskar dig all lycka, du verkar vara en toppentjej!

2010-01-08 @ 09:19:03
URL: http://ihpm.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Puss idag igen - Miss You!!

2010-01-08 @ 09:40:03
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Saknar dig, sprallfia! Kikar in flera ggr/dag ihop om att du bara lurats :D



Hoppas allt är väl!

2010-01-08 @ 11:17:27
URL: http://jenha.blogg.se/
Postat av: jama

Hej Sofie,



jag förstår dig. Man delar med sig rätt mkt genom att blogga. Tankarna finns hos mig oxå titt som tätt. Iaf att kanske låsa bloggen.



Jag kommer sakna din blogg som bara den. Du är en otrolig glädjespridare o verkar vara en härlig tjej på alla sätt o vis. En sån man vill ha som vän. Glimten i ögat - verkligen.



Sköt om dig nu o lycka till med kommande husbygge, giftemål....barn kanske? ;-)



Stor kram!

2010-01-08 @ 11:23:55
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Anna-panna

Det va tråkigt att du beslutat dig för att sluta blogga, kommer sakna dina inlägg. :-( Men jag önskar dig all lycka i framtiden & tackar så väldigt mkt för många fina & roliga inlägg! Din blogg fick mig alltid att le! :-) Så tack så jättemkt!!



Kramar!!

2010-01-08 @ 15:03:55
Postat av: S

Nej vad trist! :S



Men förstår dig komplett,gjorde ju själv desamma för cirkus ett år sedan efter att bloggat i 2 års tid.



Tack för den här tiden!



Kram S

2010-01-08 @ 15:08:11
Postat av: The final Cissi

Här borde jag klämma fram en fyndig kommentar som anspelar på något med servetter...

Eller julbord i ödemarken.



Det går icke.

Inte en sarkastisk ironisk halvelak mening vill passera hjärnbalken och ut i fingertopparna.



Bloggar är ett skitmedie.

Men du var undantaget som bekräftade regeln.

Anledningen till att jag själv började plita ner taffliga, oseriösa rader i någon slags dagboksform.

Den som bevisade att man kan vara både blondin och makeup-artist och ändå ha något innanför pannbenet.

Den som vågade erkänna att magen putade och att man ibland grälar med sin jävla älskling så pass att julbaket blir inställt. Som vågade skriva om saknade människor inte längre i livet likväl som nyfunnen kärlek i form av en svart blöt nos.



Hoppas att ditt liv blir lika rosaskimrande som du verkar förtjäna!



Kramar i massor,



Surfittan Cissi

2010-01-08 @ 17:56:11
URL: http://cinnia.blogg.se/
Postat av: Tove

Hej!

Inte ska du om ursäkt :)!

Du ska veta att dina inlägg många gånger förgyllt min vardag och många många gånger har jag fnissat högt eller gapskrattat. För att inte tala om dina kreativa och fina foton/kollage. Du är en glädjespridare och jag hoppas att du någongång i framtiden på nytt delar med dig av din glädje och entusiasm - på något sätt - för dina ord är magiska.



Ha det jättebra och lycka till med det du tar dig för i framtiden. Stor kram!

2010-01-08 @ 18:54:06
URL: http://tovan.upliving.se
Postat av: tess

men åh så tråkigt att du slutar blogga..jag har nyss upptäckt din blogg och hur fantastisk du är...jag hoppas innerligt att du har det bra och förhoppningsvis hittar tillbaka till nätet...tills dess så skickar jag många varma kramar..och du får gärna fortsätta läsa min blogg om du vill...kommer os kriva mer om ivf och vår kamp from några veckor....kraaaaaaaaaaaaaaaaamis!



<3

2010-01-08 @ 23:05:03
URL: http://smultronpastra.blogg.se/
Postat av: Annika

säg att du skojar söta.... kommer att sakna dig!

2010-01-09 @ 11:21:51
Postat av: Jennie

Kan inte med ord beskriva hur mycket jag gillat din blogg!!!! Kommer att sakna dig sååå mycket, du har verkligen skänkt en otrolig glädje med din inlägg!!! Stort lycka till med allt!!!!



STOR KRAM!!!

2010-01-09 @ 14:18:30
Postat av: maria

Ååå vad trist. Din blogg har verkligen alltid gjort en så glad. Men men ditt beslut men du ska vata att du kommer att vara saknad! Kram

2010-01-09 @ 19:02:08
URL: http://fruengstrom.webblogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Men vad är det jag LÄSER??? Vad TRÅKIGT!!! Dock ska du inte be om ursäkt, man ska göra det man själv känner för. Tack för alla dina härliga och smågalna inlägg. Du verkar vara en galet skön person! Massa kramar och lycka till med allt. Kommer att sakna dig!

2010-01-09 @ 23:37:21
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Sofie jag vill bara säga LYCKA TILL med allt i ditt liv! Självklart ska du sluta blogga om du känner att det är rätt för dig! Det fantastiska är ju att du har fått flera nya vänner via bloggen och de finns ju där för alltid!



Många kramar



Jessi

2010-01-10 @ 06:24:34
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sara

Å va tråkigt, din blogg stod alltid överst på min bloggtopp! Men som de andra också säger, du måste göra det som känns rätt i hjärtat! Jag vill dock att du ska veta att jag kommer att sakna din blogg massor mycket! Lycka till med allt du tar dig för och hoppas HOPPAS att du kommer tillbaka framöver! Kram!

2010-01-10 @ 07:32:41
Postat av: Miia - There´s no place like home

Nej, vad trist! Men jag har full respekt för ditt beslut. Kommer dock sakna dina galna & härliga inlägg som alltid får en att skratta..



Ta hand om dig raring! Let me know ifall du börjar blogga igen ;) KRAAAAM

2010-01-10 @ 11:36:11
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Hannah D

Allt jag kan säga är; tack!

Tack för allt ditt bloggande, det har varit enormt meningsfullt att läsa din blogg.

Skulle gärna infoga en mening om att du ändå s k a fortsätta blogga, men sådant rår bara du över. Hoppas att du kommer tillbaka om och när du känner att du är redo. Du vet nog att vi väntar på dig =)

KRAM!

2010-01-11 @ 04:23:07
Postat av: Kattis

Kikar in och hoppas att du ångrat dig...

Saknar dig.

Kram

2010-01-11 @ 07:20:00
Postat av: SurCissi

Dax att plocka fram datorn igen, Cissi har trååååkigt... Vem ska jag hacka på?

Do it, klappklappklapp, do it, klappklappklapp.

2010-01-11 @ 15:41:00
URL: http://cinnia.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej Sofie! jag kommer verkligen att sakna din blogg!! Den är/var så annorlunada mot andra bloggar även om den hade allt de andra har..hmmhhmm..flumflum..Jag har läst den varje dag ..typ så länge jag kan minnas..typ=) så det kommer att bli tooooomt! Jag som såg fram emot att följa er på er väg mot drömhuset..men jag tvivlar inte en sekund på att du snart har ditt efterlängtade hus. Lycka till med allt nu tjejen och hoppas att detta år kommer att bli fantastiskt för dig!!!! stor kram!

2010-01-11 @ 17:56:12
URL: http://molina.blogg.se/
Postat av: Sue

Heeej gulliga Sofie!!!!!!!



Tråkigt att du slutar men du ska göra det som känns rätt för dig!!!!!!



Jag älskar din blogg och hela du för du är så ball!!!!!! Skit ball!!!!!!



Ha det så underbart du kan fining och du vet ju var vi är allihopa! Hoppas att du kommer tebax sötis!



PPUUUUUSSSSS!!!!!!

2010-01-11 @ 21:03:44
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vill bara säga lycka till med allt och om du vill komma tillbaka till bloggvärlden någon dag så är du VARMT välkommen!



Kramar!!!

2010-01-11 @ 22:46:16
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: åsa

Tråkigt!

Lycka till med allt - du är en fantastisk människa som sprider mycket glädje!



kram <3

2010-01-12 @ 12:05:13
Postat av: Linda

Tråkigt att höra då både du och din blogg är grym. Sköt om dig och fortsätt vara den grymma positiva och härliga tjej du är. Massa kramar.



Men blir det lösen hoppas jag på att få ta del av det ? ;)

2010-01-12 @ 14:48:55
URL: http://lindokka.blogg.se/
Postat av: Caroline

Efter bara några dagar utan din blogg inser man verkligen att den och du är one of a kind....! kram

2010-01-12 @ 20:55:57
Postat av: Caroline

efter bara några dagar utan din blogg inser man verkligen att den och du är one of a kind! kram

2010-01-12 @ 20:57:13
Postat av: Lycklig mormor

OOhhh jag går in flera gånger per dag o hoppas på att du har ändrat dig,men ike.:(det är så tomt älskar din blogg verkligen ha det gott massa kram.

2010-01-12 @ 22:04:17
Postat av: Anonym

2010-01-13 @ 09:39:50
Postat av: små smulor

Hej,om du går in på min blogg hittar du nått till dig där! :o)

2010-01-22 @ 23:30:16
URL: http://dagliga-smulor.blogspot.com/
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0