Mormors dag idag

Publicerat: 2010-05-08 Kl: 09:28:53 | I kategori: Jag & allt vad det innebär




Idag fyller min mormor 92 år och det blir kalas hos henne.
Hon har bestämt att vi ska äta sillsmörgås (sill är väldigt viktigt i min släkt) men till mig har hon bett hemtjänsten köpa "kokt skinka som hon vet att Sofie tycker om". Min älskade, älskade mormor!

Ska köpa en fin lavendel att sätta på hennes balkong, det tror jag hon blir glad över.
Mer saker som står på önskelistan är: en ny ring att ha över vigselringarna som börjar sitta lite slappt, en postkorg att sätta under brevinkastet (som hon önskat sig i alla år men aldrig fått), hudkrämer och body lotions, samt en fin "jumper".  Jag älskar att trots att hon är gammal så slutar hon aldrig att se framåt och ha önskningar.

Ni ska veta att hon är väldigt noggrann med sina önskningar... och är oftast den som har längst önskelista vid juletid.. :D


Tyvärr finns inte hennes hund kvar, hon kunde inte längre ta hand om den och inte vi heller. De sista halvåret bodde hon hos min moster och hos oss. Till slut fungerade det inte. Ingen annan ville och efter att Jessie precis hade dött (mamma hund) så ville jag skydda henne. Så jag åkte själv till Södradjurkliniken och avlivade Nora.


Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

Jag älskar när du bloggar om stora och vackra saker! Hälsa Mormor ;-)



Pussi

2010-05-08 @ 10:38:15
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: SOFIA

GRATTA MORMOR!!!

2010-05-08 @ 18:24:44
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åhh va mysig hon låter din lilla mormor! Och va härligt att hon skriver en liten önskelista!



Kramar

2010-05-09 @ 15:12:58
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: kristin

sött som socker och din mormor verkar vara en härlig prick. vad gav du henne i present nudå? hade ni en bra dag? antar och hoppas det! ljuvlig bild :) KRAM

2010-05-09 @ 20:57:10
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0