SOMMAR = BÖCKER

Publicerat: 2011-07-17 Kl: 13:14:52 | I kategori: Böcker & Tidningar




Läste ut Alex Schulmans bok imorse... Väldigt pretetiös titel som jag först trodde syftade till hans dotter. Vilket inte är fallet utan den handlar om hans första år med sin fru Amanda Shulman och kärleken till henne.

Just nu läser jag allt som jag kommer över. Inte en lugn stund utan en bok i handen. Det är sommar och sommar är bokplöjning för mig. Men det plöjs inte lika mycket som förr när man har en Tuva att passa upp på men mellan varven, då passar jag på att dyka ner med näsan mellan raderna. Idag är en alldeles utmärkt dag för läsning. Martin har sagt "det här är din dag och du bestämmer vad du vill göra". Vad som är typiskt är att jag läst ut alla böcker och har ingen ny att påbörja. Jag liksom längtar tills imorgon då biblioteket öppna igen och jag ska gå in och bläddra bland alla böcker och se vilka som blir mina nya vänner att ta mig an. Just nu går bibliotekskortet varmt då jag ofta är där och lånar böcker. Det känns genuint och mysigt att låna böcker.

Ni får gärna tipsa mig om någon bok jag borde läsa och leta upp imorgon på "bibblan"!


Kommentarer
Postat av: Maria mama2alice

vad tyckte du om schulmanboken? själv tyckte jag det blev lite för mycket.. men samtidigt spännande att läsa om hur de träffades osv. har ju följt honom sedan bloggstarten för ex antal år sedan :)

2011-07-17 @ 16:03:07
Postat av: Tora - Viggos mamma

Jag håller på att plöja igenom en serie med 3 böcker, hammarbyserien. 1. pepparkakshuset, 2. Mamma, pappa, barn och 3:e heter Vyssan lull. Har läst de första två och tyckte att de var bra, speciellt den andra :)



kram

2011-07-17 @ 16:12:26
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Anonym

låna: en dag! Jag lovar du kommer ääälska den o man kan verkligen inte slita sig från den.

2011-07-17 @ 18:43:03
Postat av: Elin Löwstedt

Jag har aldrig varit något fan av kriminalromaner, sen propsade päronen på att jag skulle läsa Roslund & Hellström-serien. Och den är SJUKT bra, författarna är f.d. journalist och kriminell (tror jag det är) så det böckerna handlar om ligger nog väldigt nära verkligheten. Första boken heter Odjuret och är väldigt bra men väldigt, väldigt hemsk... (läs dom i ordning, då man får följa ett par poliser)

2011-07-17 @ 18:53:28
URL: http://elinlowstedt.blogg.se/
Postat av: Mira

Jag läste Sophie Kinsella - Flickan från 20-talet nyligen. Den var mysig! En annan bra författarinna är Jodi Picoult - älskar hennes böcker.

2011-07-17 @ 21:15:58
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Siri

Mina tips:

Glaskupan av Silvia Plath

Allt av Joyce Carol Oates

Den vidunderliga kärlekens historia av C-J Wallgren

Kärlekens historia av Nicole Krauss

I en klass för sig - Curtis Sittenfeld

Margareta Strömstedts böcker (barnböckerna är också sjukt bra!)

De fattiga i Lodz av Steve Sem-Sandberg



de är de jag kommer på nu!

2011-07-18 @ 14:03:56
URL: http://www.sirchen.blogspot.com
Postat av: Ida

Hammarbyserien som Tora tipsade om är bra.

Och jag är helt hooked på Camilla läckbergs böcker! Dem är super och jag räknar ner dagarna tills nästa bok kommer ut!

2011-07-18 @ 14:16:21
Postat av: Sara

As fin header! :D

2011-07-18 @ 14:34:30
URL: http://cclarstroom.blogg.se/
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0