OPERATION: PYNTA KÖKET

Publicerat: 2011-11-28 Kl: 09:43:37 | I kategori: Köket & allt vad det innebär



Vi blev inte riktigt klara med julpyntningen igår. Idag återstår pyntning av gran och kök. Just nu står granen inne med enbart julgransljus men snart så kommer den vara klädd i vitt och silver, eventuellt att lite ljusrosa får smyga sig in. Har inte bestämt mig på den punkten än. Det känns väldigt sparsmakat och annorlunda pyntat i år.

I köket råder ett mindre kaos med saker som ska bort och saker som ska pyntas. Ser ni chilliträdet till höger? Vi köpte det i våras och det fortsätter att ge oss frukt. Den måste gilla platsen, vi trodde aldrig att den skulle leva så länge. Amaryllisen fick jag av mamma när jag fyllde år och jag försöke vattna den så lite som möjligt för att den inte ska skjuta i höjden och blomma för snabbt.


Slängde med två bilder på olivoljehyllan. Den får nog bli opyntade då man alltid måste ha snabb tillgång till oljan i matlagning. Här trängs fina och "mindre fina", olivolja är som bröstmjölk - funkar till allt!


Kommentarer
Postat av: Madelene

Mysigt med julpynt=) er lilla stuga kan jag tänka mig är extra mysig nu när den pyntas upp å granen kommer in! En sak jag tänkte på är att du vattnar din amaryllis! Det är en lökväxt å den skall inte vattnas! Hoppas du får en mysig dag i den underbara solen! Ta vara på ljuset de behöver man vid denna årstid=) stor kram från huvudstaden

2011-11-28 @ 10:05:17
Postat av: Sofie

Hej Madelene, vlken trevlig kommentar du kommer med. Tack =) Men hur ska man göa då? Jag har alltid hällt på minimalt med vatten lite då och då... men hur ska man göra? Sänka den i vatten som en orkide? eller inget alls? huh? =)



Kram tillbaka från den mindre staden nedanför :)

2011-11-28 @ 10:26:43
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Malin & Prinsessan

Här lever blommor och växter så länge de klarar sig utan vatten, haha :) Jag är urdålig på att komma på att vattna ;)



Puss, kram och glad vecka! Eller vad man säger :D

2011-11-28 @ 10:40:30
URL: http://lifestyleblogs.se/malin
Postat av: Emma

Jätte fin inredning

2011-11-28 @ 13:14:12
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Det har du rätt i gumman! Vardagsmotion och sund kost är det viktigaste :)

2011-11-28 @ 16:06:21
URL: http://lifestyleblogs.se/malin
Postat av: Madelene

Min chef har vart florist i en herrans massa år och hon sa till mig att köksväxter inte skall ha vatten alls! Men jag vet inte om det stämmer! Skall googla på det=)

2011-11-28 @ 16:46:08
Postat av: Madelene

De står att man inte skall vattna den föräns sen blommat ut! Och aldrig på löken! Jag är själv bra på att döda blommor så du lyckas säkert bättre=) hoppas magvärken har släppt och att du kanske fick njuta lite av dagen utomhus! Kram kram

2011-11-28 @ 16:52:05
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0