Ibland måste man lyxa till det

Publicerat: 2011-10-31 Kl: 12:07:00 | I kategori: Mode & sånt



"Ibland måste man lyxa till det" säger Lidlsnubben i reklamen. "Att lyxa till det" har fått helt andra proportioner sen vi båda hade två heltidslöner. I fredags tyckte jag att jag lyxade till det när jag unnade mig det här armbandet på rea på KappAhl. Jag tänker inte ens berätta vad jag fick ge för det men jag gissar att en ost på Lidl är dyrare, fast det är billigt. Ni förstår. Men då återkommer vi till det jag ständigt försöker leva efter, att se de små sakerna. Jag blir verkligen ärligt glad och lite till mig över mitt reafyndade armband. Det blir lite roligare att göra sig fin dagen därpå när jag vet att ett nytt armband väntar på att få pryda min handled. I viss mån kan jag se en utmaning med att "rätta munnen efter matsäcken". Men visst, jag erkänner att det finns stunder jag drömmer om att återigen få två heltidslöner (eller åtminstone en) på lönekontot men framtills dess får jag fortsätta att klippa ut rabattkuponger och ibland unna mig något extra, som ett tjugokronors armband på KappAhl.



Kommentarer
Postat av: Liselotte

Jag har precis fått min vilding till son att somna, satt på en kanna kaffe och parkerat mig framför datorn. Och jag läser din blogg. Månad för månad, som att läsa en bok! Jag älskar ditt sätt att uttrycka dig, ville bara skriva och tacka för underhållande läsning :-)

2011-10-31 @ 13:03:53
URL: http://www.lompansplace.blogspot.com
Postat av: Maria

Ha, så skönt att hitta fler som saknar sin lön. tyvärr är jag inte lika bra på att hitta reavaror, utan handlar på som vanligt. Smart? NOT!

2011-10-31 @ 16:26:15
URL: http://mischomascho.blogg.se/
Postat av: Annika

Fint armband och att det är billigt är ju bara positivt. Jag har själv ganska risigt med pengar i och med att jag är student, men försöker att unna mig lite vardagslyx. Det bästa tycker jag är när man verkligen hittar riktiga fynd som inte skinnar plånboken totalt.

2011-10-31 @ 17:35:23
URL: http://minplats.webblogg.se/
Postat av: Trosann

Det var alldeles för länge sedan jag skrev någonting... fy skäms på mig, men jag har en ursäkt sen om du godtar den eller ej det vet jag iofs inte....;) Här hemma härjar lunginflammation i olika grader. Allt ifrån vuxna till barn, sjukhusvistelse upp till en 5 dagar =( Sådär nu vet du...;) Läste ang. Twitter tål helt klart att tänkas på men inget jag har idag. Det där med FB var en bra idé, men bara om du fortsätter blogga här för annars vet jag inte hur jag ska klara mig! Din blogg är lixom min vardag... guldkant på vardagen även kallat. Nu ska jag kolla in Twitter och se om jag kan lära mig och lyckas jag så hör jag av mig =D

Kram!!

2011-10-31 @ 17:51:44
Postat av: Sofie till Trosann

Hej Ann! Jag har tänkt på dig! Vilken otursam höst ni verkar haft. Hoppas familjen mår bättre nu. Hur mår du annars? Hur går det med studierna? Jag blir så himla glad när du skriver att "din blogg är min vardag". Det gör mig glad att veta att "gamla läsare" fortfarande hänger kvar för på senaste tiden har jag haft ett svajade självförtroende och varit så kritisk till mig själv, bloggen och det jag skrivit. Så TACK! Det värmde! Har bestämt mig för att inte sluta blogga, jag kör på. Min oro var att många i min närhet skulle veta och nu verkar min oro besannats men jag har bara blivit positivt bemött och det goda väger upp med råge! :-)



Jag blev så glad när du skrev att du övervägde att börja Twittra så jag gick på en gång in och kollade om du hade lagt till mig. Om du skaffar vilket jag verkligen hoppas så "adda" mig, jag heter @sofflan . Till en början är det lite klurigt men vi kan hjälpas åt. Fördelen är att det går så snabbt och enkelt och man får direkt respons och inga krav. Man kan uppdatera en gång i månaden eller en gång i timman. Upp till en själv. Och max 140 tecken, haha, det har ju jag lite svårt med eftersom jag sällan kan avgränsa mig men det är bra träning att få ut så mycket som möjligt men med så lite som möjligt.



Oj, vad långt mitt svar blev. Men som sagt, jag har tänkt på dig och blev glad över att höra från dig!

Hoppas nu att ni får vara friska så ni kan få njuta lite av hösten! Kan tala om att idag var det en ljuvlig dag i Trosa. Havet låg alldeles spegelblankt när jag gick över bron och trädgårdsföreningen satt och hade möte på Biblioteket. På Hannas terrass satt ett stort sällskap och fikade fast det var kallt och inne på Darlings hade de fått söta soppskålar. En vanlig dag i Trosa och jag är säker på att staden saknar dig!



Kramar

2011-10-31 @ 18:06:34
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Trosann

Hej igen... Twitter hur ska jag kunna lära med det??!! HJÄLP var kan man läsa sig till kunskap om detta???!!! Det verkade komplicerat... Tycker du det var svårt att komma in i det? Får man "tillgång" till mer om man är inloggad? jag trodde man skulle se typ som en lista på folk vad de skivit och sedan kunna klicka där och då se kommentarer osv... för hur ska man annars kunna skriva hos folk när man inte vet vad de "kallar" sig för. Sorry för alla frågor har du inte tid att svara så strunta i det för jag får minsann försöka lära mig detta... Nu ska jag googla....;)

2011-10-31 @ 18:07:55
Postat av: twitterprofset - INTE

Haha, alltså jag är nog den sista personen att informera om hur twitter fungerar men såhär:



1. det är superlätt att skapa ett konto.

användarnamn, mail, lösenord o du är inne.



2. sök på vänner genom att skriva deras namn eller att skriva ett @ före deras nickname (som jag som heter sofflan, @sofflan)



3. sen är det enkelt, du ser en lista med vad andra och du skrivit, precis som på facebook och lika lätt att svara.



4. när du ser en person som du vill ska dyka upp på din "första sida" / ditt "feed" så klickar du på follow, det kan vara allt från en kändis, tvprogram, klädaffär till en kompis.



4. använd # före det du skriver om. använd @ före den du skriver om. om du vill att den/det ska se det du skrev om. T ex "Jag tycker @sofflan är världens smartaste på denna jord". Eller "Programledaren har en mensfläck i baken #Eftertio"



Typ så! :-)

2011-10-31 @ 18:44:04
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Anonym

ja jag är världens omognaste

2011-10-31 @ 18:44:46
Postat av: Mira

Jag lovar att man njuuuuter första gången man får en riktig lön efter föräldraledighet. (jag fick min första nu). Att faktiskt kunna unna sig något utan att behöva tänka efter om man har råd och om det är värt de pengarna.

Jag har visst fått storhetsvansinne här hemma med nya lönen, bokade en 24-timmars till London med maken, ska bo på 5 stjärnigt hotell ;-) (MEN det är vi faanimig värda, hihi)

2011-10-31 @ 20:51:48
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Trosann

Kan man bli annat än varm av ditt svar, TACK Sofie! Jag mår bra men ligger väldigt mycket efter med tid i mitt liv och allt som hör där till. Jag hoppas att hösten fortsätter lite lugnare men.... det tror jag inte.... det blir till vad man gör det till, så det ska gå bra! =) Ja, nog ska jag börja twittra allt, tar och skapar ett konto och vem kommer jag adda först...DIG SÅKLART!!! =D

2011-10-31 @ 22:15:37
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0