THIS IS LOVE

Publicerat: 2011-09-30 Kl: 17:09:00 | I kategori: Kärlek & allt vad det innebär




Har ni varit med om att dela två personers hemlighet men att de båda inte vet o att jag vet. Den ene säger "Sofie, du är den enda i världen som vet om det här, lova att inte säga det till någon". Och den andre säger "Det här är bara du som vet och du får inte berätta det för någon". Och så går man där med denna underbara lilla hemlighet och försöker hålla isär den ena vita lögnen efter den andra till de båda personerna. Det har varit mycket tissel och tassel den senaste tiden kring min svägerska Michelles födelsedag som var igår. Hon blev inte bara ett år äldre hon blev även förlovad med sin stora kärlek Robert som hon varit tillsammans med sen första året på gymnasiet. Det är kärlek det. Och jag fick både äran och glädjen att nästla mig in och ta del av hemligheten.

Förra veckan var jag och Robert inne i stan och köpte hennes födelsedagspresent. En systemkamera. Inte illa pinkat. Samt en "fejkring" som skulle symbolisera deras kärlek fram till att de valt ut och fått deras riktiga ringar. Igår fick Michelle både sin kamera och ring och hon blev så lycklig att hon såklart började gråta.

Vi hade liten fotosession med hennes nya kamera då jag förevigade deras kärlek just på denna speciella dag. Var lite svårt med solen och inställningarna på den nya kameran men jag hoppas de fick något foto de blev nöjda med. Som jag alltid brukar säga "av hundra bilder måste ju fanimig i alla fall en bli bra".

Kvällen spenderade de på Oaxens krog på ön Oaxen som klassas som den finaste restaurangen i Sverige. Vad slutnotan gick på tänker jag inte skriva här men som ni förstår rör det sig om osmakliga summor. Men nog tror jag att det smakade. :-) Själv var jag iväg på en mysig fikadejt med Carolina och skyndade sedan hem för att göra ett litet bus. Vi använde svärfars nyckel och strödde rosenblad genom lägenheten fram till sovrummet och även uppe på överkastet där vi även la en kyld flaska bubbel, glas och ännu mer rosenblad. Lite kärleksfull musik från min lilla datorn gick på reepet och istället för värmeljus så hade jag med mig lite ljusslingor. En liten extra överraskning!


Kommentarer
Postat av: josse

Skönt med så mtcket kärlek i ert liv! Är michelle martins syster eller är det hennes sambo som är bror med martin? Kram e

2011-09-30 @ 19:49:08
Postat av: Carolina

Åhh hoppas dom blev nöjda med dina överraskningar!



Tack för igår!

2011-09-30 @ 20:03:10
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: Elin L�wstedt

Åh, så hiskeligt fint alltihopa! Så jag får tårar i ögonen!

2011-10-01 @ 08:49:09
URL: http://elinlowstedt.blogg.se/
Postat av: Jane

Myyyyysigt!! :D

2011-10-03 @ 10:32:11
URL: http://felicitasfoto.se
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0