ALLTSÅ MAJA!

Publicerat: 2012-12-13 Kl: 08:14:53 | I kategori: Film, TV & Musik


Så mycket bättre i höst. Så mycket bättre än tidigare säsonger. Vi har sett varje avsnitt och älskat fördelningen av blandningen av artister (förutom Uggla). Inte lika glättigt som tidigare säsonger. Och sen har vi fantastiska Maja och Linda (Miss Li) och vi är så kära i båda två. Eller jag är mest kär i Maja och njuter av att se en högljudd, frispråkig ascool kvinna ta plats i rutan på bästa sändningstid. Hon är så cool i hela sin framtoning och det gör henne så sexig.


Jag älskar Maja och minns min 17-årstid då The Sounds gjorde debut. Då var det inte tillräckligt indie att gilla The Sounds så jag lyssnade lite i smyg på bussen i min cd-freestyle. När jag en gång fick en komplimang om att jag var lik Maja Ivarsson hamnade jag lite i konflikt med om jag skulle bli glad eller om det var töntigt. Men eftersom jag minns det än idag så blev jag uppenbarligen riktigt smickrad. Idag är jag inte heller lika osäker och töntig så nu kan jag öppet säga att jag ändå gillar The Sounds och jag är lite småkär i Maja.

Martin för sin del är lite småkär i Miss Li, han är helt tagen av hennes röst och blir alltid till sig varje gång det är hennes tur att sjunga.

I alla fall, årets säsong av Så mycket bättre har varit den bästa hitintills och flera låtar har hoppat in i mina playlists på Spotify.


F.ö hade vi en katt som hette Maja. Den dog efter ett dygn i vår närvaro. Det är faktiskt helt sant. Men det tar vi en annan gång.



Kommentarer
Postat av: Petra

Hej du! Jag har en fråga om något helt annat! Jag följer ju carromeller precis som du men idag står det att den är lösenordsskyddad... Stämmer det eller är det något fel? Vet du eller kanske läser självaste carromellerinnehavaren denna kommentar, hoppas det!

//Petra

2012-12-13 @ 22:17:08
URL: http://peppelins.blogg.se
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0