ALDRIG MER VIKTBLOGGNING

Publicerat: 2012-01-31 Kl: 20:02:39 | I kategori: Jag & allt vad det innebär


När är ni som klokast? Jag skulle vilja påstå att jag är som klokast i duschen. I duschen är jag extremt reflekterande och analyserande och när det kommer till bloggning är det då jag är som mest produktiv. Åtminstone inuti. Alla dessa insiktsfulla och kloka uppslag som jag i tänkande storhetsstund tänker "det här måste jag skriva ner". Det försvinner allt som oftast när man stiger ut genom dörren om kommer in till familjen kaos. Alla de djupa insikterna som man innan kom fram till ersätts med tankar som "ska vi tillaga falukorven eller äta den rå?" eller "var la jag stjärttermometern, är det den som står i tandborstmuggen tro?". Typ så. Alltså vardagen tar snabbt över.
Men det är fint det med. För mig får det gärna vara så, det gör liksom ingenting så länge jag ändå får den där lugna reflekterande stunden då jag samtidigt blir ren.

Idag kritiserade jag mig själv och kom fram till hur onödigt det var att jag förra året så mycket skrev om att jag försökte gå ner i vikt. Jag önskar såhär i efterhand att jag inte hade varit så öppen med det. Jag vill inte vara en del av viktminskningshets, att gå ner i vikt är inget jag vill propagera om eller ens för den delen lägga någon som helst energi vid. Det gör media och resten av världen så mycket redan men jag behöver inte vara en del av det. Jag med min fullt friska kropp inom BMI som ville gå tillbaka till ursprungsvikt och passa i min brudklänning. Det är inget fel alls med att vilja förändra sin kropp och lägga om sin kost och motion för att få ett hälsosammare leverna och i sin tur även förändra sin kropssform. Inte om man som vuxen gör det som ett val men samtidigt är väl medveten om varför man gör det och att förändra sin kroppsform sannorlikt inte kommer att bidra till en bättre självkänsla.

Jag tappade mig själv där. Jag ber öppet om ursäkt.
Jag vill egentligen skriva mer men Martin står och bokstavligen viftar med armarna att han måste ha datorn.
Den stackaren måste plugga. Vet ni hur Martins dag har sett ut? Först jobb mellan 6.30 - 16.00. Sen kom han hem, gick långpromenad med Tuva. Diskade och lagade mat. Dammsög. Diskade. Nattade Tuva. Och nu ska han sätta sig och plugga. Som man är han ett föredöme (och jag en latmask?).


Kommentarer
Postat av: ina

Jag är absolut som klokast och mest insiktsfull de tillfällena jag inte har tillgång till dator eller anteckningsblock att skriva ner alla smarta tankar. Men så typiskt är det väl alltid?! Duschen/badet är ett exempel. Eller precis innan man somnar. Men särskilt när jag är ute och promenerar eller springer och man bara har sig själv och sina egna tankar! En blanding av terapi, frustration och irritation ;)

2012-02-01 @ 09:06:28
URL: http://oneofthoseblogs.blogg.se/
Postat av: Eva

Klokast är jag nog när jag ligger i sängen och precis ska somna. Då tänker jag ut värsta planerna som morgonen efter är fullständigt bortglömda :-(



Det här var för övrigt ett riktigt bra inlägg! Mer sånt.

2012-02-01 @ 09:28:43
URL: http://renaramagrekiskan.com
Postat av: SurCissi

Äh, be inte om ursäkt. Så kände du då, du kanske är smartare nu men dina tankar och känslor var inte mindre rätt när du ville gå ner i vikt. It's ok. Det är också ok att inte alltid vara PK.

Ibland vill eller bara ÄR man en ytlig knäppis. Heeelt ok.

För ytterligare konsultation fakturerar jag 800 SEK per 500 skrivna tecken.

Pussiluss

2012-02-01 @ 14:34:54
URL: http://cinnia.blogg.se/
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0