SÅDÄR DÅ VAR VI KLARA MED SOMMAREN

Publicerat: 2013-09-01 Kl: 15:57:00 | I kategori: Mat, vin & annat gott


 
 
 
Igår hade vi Martins bror och sambo på besök. Vi har knappt träffats alls det senaste halvåret pga hus och jobb men igår fick vi äntligen till en middag hos oss för ovanlighetensskull. Jag gjorde Öjebytoast som förrätt, Martin stod för varmrätten, dillkött som jag älskar. Efterrätt blev hemmagjord färskostglass som jag länge velat prova. Har dock ingen snitsig glassmaskin utan fick gå och veva i frysen med jämna mellanrum.  
 
 
 
 
Nu har vi ett litet köksbord med plats för fyra personer som vi ska ha temporärt tills vi gjort vårt egna riktiga matbord. Bordet vi har nu köpte jag på loppis förra veckan för tjugofem spänn. Bra köp. 
 
 
  
 
Mormorsservis, gryta, stearinljus och rödvin. Hösten är i antågande och vi välkomnar den med stor aptit på passande maträtter.
 
 
 
 Sen måste jag avslutningsvis visa en bild på klänningen som jag slängde med av bara farten i söndags på Americanas bagsale. Älskar tanken på att någon annan haftcden före mig och fantisera över vilket slags tillfälle osv. Sen gick jag loss lite på sminket eftersom det var ett tag sedan och jag tycker det är så roligt men bestämt mig för att skära ner på att sminka mig till jobbet och även annars. Är själv uppväxt med världens bästa mamma på alla sätt men som alltid sminkat sig varje dag och det vill jag stå emot och inte föra vidare till barnen på jobbet eller till Tuva. Jag vill lyftavfram en konstnärlig och lekfull relation till smink som bygger på lust och inte just tillfälle eller tvångsmässigt vanebildande. Nu hamnade jag väldigt off topic, från dillkött till sminkrutiner. 


Kommentarer
Postat av: En annanAnn

Kan du inte dela med dig av Martins dillköttsrecept ?

2013-09-02 @ 16:24:09
Postat av: Emma Mamma till Eddie & Wilton

Jag bara älskar ert kök snyggt med tapet vid diskhon och slippa kakel ..

2013-09-02 @ 18:20:19
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se
Postat av: Mira

Väldigt sunt och bra tänkt med sminket Sofie!
Fast det är svårt att inte sminka sig när man är van vid att alltid göra det. Jag har alltid haft åtminstone mascara på mig, har inte ens kunnat handla utan det. Det släppte när jag var sjukskriven i våras och absolut inte orkade sminka mig. Nu kan jag tycka att det känns så skönt att inte ha smink.

Man för över så mkt som man inte tänker på till sina barn - har kompisar som bantar och pratar bantning inför sina barn. (Blir så arg över det, det är alldeles för många barn som redan på förskolan pratar om att de är tjocka. Vissa p.g.a bantande mammor). Jag vill att min Ella ska lära sig att se maten som en njutning och inget annat! Man får sig tankeställare ibland och du fick mig att tänka på det än mer just nu. Tack.

Kram Mira

2013-09-05 @ 17:19:18
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0