BLOGGSPONSRING OCH SHOPPINGTIPS

Publicerat: 2011-11-30 Kl: 23:54:19 | I kategori: Blogg & allt vad det innebär


Nu ska jag ta och bemöta den kommentar jag fick tidigare idag, angående att jag är "lättköpt" som låter min blogg bli en "reklamblogg" genom att jag ibland rekommenderar olika saker att köpa. Låt mig få kontra.

Min blogg, en liten del av mig men kanske inte så liten ändå. Ni får ta del vårt bröllop, vår dotters utveckling, min pappas bortgång i cancer, mina middagar med vänner, min förlossning, vår inredningsstil, och min graviditet. Jag har bloggat sedan 2008 och det är först nu som det börjar dyka upp förfrågningar om jag vill anordna en tävling eller resencera en produkt och som tack för detta få en gåva. Jag har aldrig tipsat om något jag själv aldrig skulle kunnat stått för, jag har alltid varit öppen vid de tillfällen jag bloggat och rekomenderat något som jag själv även fått, t ex Yves Rocher produkterna som jag är med i testpanelen för. Jag kommer fortsätta att rekomendera saker jag tycker är bra, och även hjälpa nya företagare att få synas och eventuellt nya kunder, som MiniMango som jag skrev om tidgare idag. Jag tycker att det är smickrande att bli erbjuden att få hålla i en tävling som jag själv kan stå för men jag inser såklart vilken enorm reklampelare man själv blir via sin blogg men det är min blogg och mina beslut. Jag kommer att fortsätta att rekomendera och tipsa om saker jag själv tror att andra kan få nytta av, oavsett om jag tjänar på det själv eller ej. Gillar man det inte behöver man inte läsa. Men nu har vi rätt ut det. Bra.

Tänker på det som Carro, en trogen läsare som hängt med sedan starten, hon skrev att "numera blir det mycket bebis och mammainlägg som visserligen kan vara underhållande och mysiga men att hon saknar själva "Sofie kärnan" som fanns mer förr. Men att man får kryssa lite bland bebisinläggen för att hitta till kärnan" Så ärligt och så sant. Det är mitt liv det handlar om, ni får en liten del av kakan men klart man inte tilltalas av allt men får istället bli upp till er att sålla och hitta era egna godbitar. Eller så kan ni göra det som jag tänker: "fuck off!" ;-)

Jag bryr mig inte om dumma anonyma kommentarer, men jag ville reda ut hur jag ser på bloggsponsring och liknande. Så, nu har vi rett ut det kan jag få gå och lägga mig nu?



Kommentarer
Postat av: SURCISSI GOING JÄTTEGLAAAAA

YEEEEEY!!!! FUCK OFF!!!!

Kolla min nya blogg, vilken duktig tjej jag hittade tack vare dig! Jag har en riktig blooo-ooogg, jag har en riktig bloo-ooogg!

Wow! Nu kör vi! Bara blogga! Datornörda!

Wait, måste köpa systemkamera! Yaaaay!!!

(OBS; kan du domänpeka?? funkar ej..)

KRAM KRAAAAM

2011-11-30 @ 23:59:35
URL: http://cinnia.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra inlägg! Du tvingar ju ingen att läsa din blogg antar jag! Din blogg = du väljer vad som ska finnas där!

2011-12-01 @ 06:19:23
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Hanna i norrland.

Såklart att DU ska välja vad som ska stå i DIN blogg! :) Jag älskar din blogg. Du verkar vara så härlig och du är verkligen en tjej som man skulle vilja ha som kompis!

Sen kan jag tycka att det är lite tråkit med massa reklam eftersom många bloggare har en massa reklam hela tiden, men det är ju upp til var och en :)



2011-12-01 @ 07:52:33
Postat av: GyllenmustUllis

Det är precis därför jag läser din blogg! En salig blandning av allt. Känslor, mode, smink, barn, ett-inlägg-om-inget-alls osv. Och dessutom känns du alltid 100% ärlig!

Så fortsätt bara som du gör, med eller utan "reklaminlägg"!

Kram!

2011-12-01 @ 08:36:17
Postat av: ChampagneAnna

Hell yeah!

Din blogg är grym och som mamma till en fantastisk, busig, galen och i detta nu Bajsskrikande 17 månaders älskar jag dina mammainlägg precis lika mycket som dina andra inlägg! You go!

2011-12-01 @ 09:07:07
Postat av: Sara

Hej! Skit i dessa sunkiga kommentarer, man väljer ju själv vilka bloggar men vill läsa, så varför skriva så? Tror det gömmer sig lite avundsjuka kanske....Tack för trevligt tips om Punchkällaren, vi åt där en av kvällarna efter bröllopet:0)

2011-12-01 @ 09:28:25
Postat av: Caroline

Hej vännen,

Tänk att du fortfarande minns den där kommentaren. Jag skäms. Jag vill inte att du ska ta illa upp. Jag älskar ju din blogg, alltid gjort o kommer alltid att göra... trots barnkläder ;) Kram

2011-12-01 @ 09:31:14
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: Emma

Håller också med får massa skit när jag gör lite reklam på bloggen och det händer inte ofta

2011-12-01 @ 09:43:17
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Design & Stuff

Tror nog dem flesta som bloggar vill få ut någonting utav det. Och dem flesta kan ju tänka sig att försörja sig på det och få frihet därigenom. Den som aldrig bloggat kanske inte förstår det. Men du vet vad man brukar säga. Det folk säger om en själv berättar mer om vem de är än om vem jag är :-)

2011-12-01 @ 09:58:42
URL: http://designnstuff.blogg.se/
Postat av: Carolina

DU ÄR BÄST, INGEN PROTEST!



Folk som inte själva har en blogg kan aldrig på något vis förstå hur mycket jobb det ligger bakom en blogg..Hur många timmar man sitter och fixar bildkollage, skriver texter, förbereder tidinställda inlägg och dessutom så tänker man(jag) blogg väldigt ofta... Vet inte hur ofta jag tänker "ohh de här måste jag komma ihåg att blogga om sen!".



Jag har själv tackat ja till just Minimango och jag tror att sålänge man kan stå för de man bloggar om så är de helt ok!



Puss på dig

2011-12-01 @ 10:04:24
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: Camilla Tellvik

Så jä...la bra skrivet!!!

Jag älskar att läsa dig blogg

Har genom dina rekommendationer oxå hittat flera bra produkter:-)

Så fortsätt att bara vara DU



Har en bra dag

/Camilla

2011-12-01 @ 10:12:25
Postat av: Jane

WORD!!!

2011-12-01 @ 19:49:02
URL: http://felicitasblog.com
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0