VALBORGSOSIS

Publicerat: 2013-04-30 Kl: 17:38:34 | I kategori: Vardag & allt vad det innebär


Nu har jag otur med Valborg i år igen och avstyrde de roliga planerna tidigare idag. Vi skulle ha firat hos våra vänner med flera andra familjer men efter att varit utomhus nästan hela dagen och redigt förkyld på det så valde vi den tråkiga linjen och blir hemma. Valborgselden här hos oss är 100 m från där min mamma bor så vi kan titta på den från fönstret.

Mitt bästa Valborgsminne är nog mösspåtagningen i gymnasiet. Jag hade fått en superfin tunika som jag hade sett på modesidorna i Elle. Studentmössan hade jag valt några storlekar för liten så den istället skulle sitta lite coolt på sniskan. Hade pyntat den med en tygblomma eftersom jag har något stört behov av att alltid sticka ut (vägrade såklart vit studentklänning sen). I alla fall så har jag för mig att vi började morgonen med att dricka billigt mousserande (har för mig att vi drack i skolan och det kändes busigt). Sen åkte vi ångbåt till en restaurang där vi och våra lärare åt middag för våra tidigare intjänade klasskassepengar. Minns att jag var lite sur för jag ville hellre åka på kryssning och jag tror vi hade haft gräl i klassen om detta innan. Vin till maten ihop med lärarna, det kändes riktigt högtidligt. Sen är det ett minnesglapp fram till kvällen då vi hade förfest hos en klasskompis bror och sedan gick ut och "schalalala'ade" oss. Marenplan. Storgatan. Södertälje. Fina minnen.
Utgång på kvällen med ett nummer till någon jag blev lite småkär i och livet och hela världen kändes som den var min.

Har ni några Valborgsminnen att dela med er av eller vad ska ni göra?



Kommentarer
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0