DET FÅR BLI TILL ATT SLANGA

Publicerat: 2013-09-09 Kl: 21:10:02 | I kategori: Vardag & allt vad det innebär


Imorgon måste jag stanna hemma från jobbet. Varför? Jo, för jag kan inte hitta vårt tankkort och vi har typ noll kronor på kontot. Alltså inga pengar - ingen bensin - inget jobb.

Och hur kommer detta sig? Det kan bero på att jag av någon anledning råkat tappa bort mitt tankkort men i så fall pga stress och för tight schema. Sen kan det ännu mer vara så att min man slarvat bort det, då pga tankspriddhet. Just nu är konflikten att vi båda skyller på varandra men inte kommer vi vårt tankkort närmare för det. Och nej, jag ska inte stanna hemma från jobbet, jag har högre arbetsmoral än så (och så funkar det ju inte att jag arbetsvägrar fram till den 25:e pga ingen läkare sjukskriver en som tappat bort sina kreditkort och handlat upp sin lön).

Har faktiskt aldrig någonsin fått bensinstopp trots att jag kör in i det längsta på tom tank. Men pass upp på era bilar ni som bor i våra trakter för kanske är det mig ni ser smygandes med slangen i höstskuggorna om kvällen...



Kommentarer
Postat av: Sara

Lycka till vidare i livet. Har med glädje följt dig i massa år. Men även i tråkigheter. Varmaste kramar från Sara.

2013-10-01 @ 22:04:54
Postat av: Moa

Oj vad jag blev ledsen när jag under ett tag nu inte kunde gå in och läsa din blogg. förstår att du säkert har dina skäl, men vill ändå att du ska få veta att du kommer vara saknar om du lägger av!
kram!

2013-10-04 @ 00:38:41
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0