Fredag på sjökrogen

Publicerat: 2008-06-30 Kl: 19:37:30 | I kategori: Jag & allt vad det innebär




Me and my man

I fredags var det som bekant stadens största händelse på året; Stadsloppet.  Istället för att som alltid annars
samlas hemma hos någon och grilla och bli dyng, gick vi till Sjökrogen och käkade och blev dyng.
Började med en drink av nya Tutti Frutti absoluten, Hollywood hette den och kan varmt rekomenderas. Supergod, blev flera av den sorten även efter måltiden... Bästa sällskapet av M och S, underbart att vara hemma igen och vet inte hur många gånger i ordningen jag nu skålat för vår "hemkomst" i just detta sällskap. Vi satt uppe på terrassen och hade utsikt över hamnen och loppet. Fastnade där i över fyra timmar och hamnade självklart i världens mardrömskö,(trots att vi gick dit strax efter tio) som tur var (efter en halvtimmes kö) fick vi gå före. Jag pratade med vakterna och de uppskattade kön till 300 personer. Stureplan släng dig i väggen, this is the shit!



För min del blev det lamm, för M och S blev det jättefin röding. Men det är inte så konstigt att de väljer fisk eftersom dem har en egen gård.. På menyn stod det: "Grillad lammytterfilé, portabellosallad, frästa sojabönor, rödvinssås, getostpotatis"  Mycket gott!




Sandras mini-mini efterrätt, rabarber cheescake av något tjusigt slag som smakade gammalt ruttet Bragokex.
Halva lämnades kvar. Får tyvärr ett stort minus i betyget. 



Första löparen, heja heja. Varför fotar jag det här? Varför visar jag det här?
Jag = paparazzi..



Men vi hejade på för fulla muggar (eller halvtomma...) ;-)



Några stycken sådanna hann det slinka ner under kvällen...



Babes! Babes! Babes!

En tokrolig kväll som avslutades med en korv i hamnen efter krogens stängning.
Finns det något som kan vara så gott som korv med bröd ibland? Tur det, för det är typ det enda som vi
har råd med efter denna kväll..  :D



 



Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

hola paparazzi! du ser ut som en FILMSTJÄRNA!!!!! skitsnygg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



korv o bröd eller bröd o korv (?) är farligt gott när man ska flumma hemåt hahaha



håret blev ju toppenfint! jag måste och fixa pälsen IGÅÅÅR!!!!



PUSSI

2008-06-30 @ 19:51:48
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Keso och jordgubbar är mums:)

2008-06-30 @ 19:59:04
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: kristin

vilket fint kort på er :) fina bilder i övrigt också av självaste paparazzi-sofie!

KRAAM

2008-07-03 @ 09:13:43
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0