a little hiss and diss

Publicerat: 2009-04-07 Kl: 20:02:11 | I kategori: Hiss & diss



Dagen hiss: Åhlens! Därför är ett Åhlens kollage på väg till er from me to you!!!
Jag vill även hissa förortstorg som det ni ser här ovan, spännade affärer, blandade kulturer, blommor, grönsaker och frukt till bra priser och en gemenskap jag annars inte är vanan vid som den svennebanan jag är.

Dagens diss: Visst ni att jag fick p-böter för två veckor sedan för att mitt parkeringstillstånd hade hamnat uppochjävlaner. 550 spänn med motiveringen "gick inte att läsa gilltighetstiden på p-tillståndet då det låg uppochner".


Kommentarer
Postat av: livet ur min synvinkel

näe fan vilken sur p-böter, så onödigt :(



hörde du om min brorsas p-böter? han hade en lapp på bilen, men hur det än var lät han den sitta kvar över natten och när vi kom ut på morgonen efter var den borta. jag ringde vägvärket och de skulle automatiskt skicka ut en ny avi inom 3 veckor. men ingen ny kom, så jag ringde och hörde mig för och boten var betald!! men det är inte min bror som betalt den...!?! hihi



älskar dina hiss och diss, fortsätt med dom!



vad händer hos dej denna tisdag? saknar dej!

PUSS

2009-04-07 @ 20:07:08
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: Caroline

Fy fan. Dom är så jäkla vidriga dom där jäkla lapplisorna. Så giriga. Idioter. Blir arg bara ja hör det. Men du får testa samma grej som "livet ur min synvinkels" bror....kanske har även du tur. Du har ju iaf tur med vinster det senaste...hehe... Hur är med med nacke o rygg idag förresten?

2009-04-07 @ 21:24:39
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: SurCissi

Skit i att betala den där och överklaga omedelbart, P-lisor är inte GudFader själv och det låter som något som borde granskas; även en lätt förståndshandikappad bötefällare borde kunna läsa en skiva upp och ner och kan de inte det borde de söka annat jobb.

Detta ska du tala om för myndigheten skriftligt, lägg även till att du vill ha paragrafen som förtydligar hur P-skivan skall placeras som giltig hemskickad, och att du vill ha partiet "får ej placeras upp och ned" understruket.

Den skall vara synlig, den får icke övertäckas, men får den verkligen inte ligga upp och ned?

Har de något som styrker detta befängda påstående? Skulle inte tro det, testa och se vad som händer.

En typisk grej som SURA JAG hade drivit hur långt som helst bara för sakens skull :-P!

Och sen köper du en sån där liten som man fäster på rutan istället! :D...

(Säger Cissi som snart ska lära sig att ställa den där lilla på rutan...snart, snart... Men sålänge det är mitt eget fel får de mina pengar, herregud, nån ska väl stödja kommunen.)

2009-04-07 @ 22:13:45
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0