En helt vanlig onsdag på Råsunda

Publicerat: 2010-08-15 Kl: 14:57:24 | I kategori: Min jävla älskling





Jag hatar fotboll.
Martin älskar fotboll.

Allt för kärleken!

I 25-års pesent fick Martin bland annat fotbollsbiljetter till matchen mot Sverige / Skottland,
jag trodde jag hade köpt EM-kvals biljetter, visade sig istället vara en fucking träningsmatch.
Det är så sablans typiskt mig, men med en nästan fullsatt arena, drygt 25000 människor så blev stämningen riktigt bra. Synd bara att det inte spelade någon roll att Sverige spelade kilten av Skottarna...


Betraktelser under matchen:

1. Varför klappar man händerna när Sverige missar att göra ett mål? Borde man inte bua?
2. Var kommer den där mörka björnrösten i männen ifrån? Någonting medärvt från grottbo tiden?
3. Varför fortsätter mannen bak till vänster om mig att klappa i händerna fast det inte händer någonting spännande alls.
4. ...Varför säljer de inte öronproppar och pocketböcker i kiosken?
5. Varför står inte Thomas Ravelli i mål? Den enda spelaren jag kan namnet på.
6. eller just det, jag kan ju två, Zlatan. Det kanske är han som är i mål?
7. "Aha är Sverige inte gula utan blå" - en insikt jag gjorde 30 min in i matchen.


Kommentarer
Postat av: Carolina

ja visst, när fyller du år? haha! Älskar att baka och den här gången har jag bakat allt i förväg och fryst in och sen bara att ta fram på morgonen! Så himla skönt! De har blivit lite av min grej att alltid ha allt hembakat(och gärna många sorter) när de vankas kalas här hemma! De är lite av en kick för mig när alla tycker att de "är sååå gott och sååå mycket att välja på"! Egokick!



Är beräknad den 12januari! Eller när jag var på vaginalt ul så sa han att jag var precis i början på v 8 så jag räknar den dagen som prick v8.. Får väl veta mera den 23:e! Ska bli så himla kul med ul!

kramar

2010-08-15 @ 15:50:32
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: Ulrika

vad gör man inte för kärleken! =)

2010-08-15 @ 16:58:12
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Carolina

Ja egentligen hade jag en tanke på större fest när jag fyllde år.Mer folk och typ grillbuffé hemma i trädgården! Och så skulle jag ha fixat iordning altanen för riktigt myspys men dom tankarna försvann i takt med att jag mått sådär under graviditeten.Har helt enkelt inte ork att fixa nått så stort! Edvin fyller ju om en månad också så då är de dags för kalas igen...Ännu mera bakande! Och ja, vi har diskmaskin, annars är de ju faktiskt inte lika roligt!

Då ligger vi ju ganska i takt iallafall! Jag går in i v 20 på torsdag!



Puss & Kram

2010-08-15 @ 17:25:31
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: Carolina

Egentligen är de ju inget som säger att du inte kan jobba så länge men mitt råd är att du söker havandeskapspenning även om du kanske känner att du inte vill nyttja den! Man kan ju välja att bara ta ut sista månaden typ 25% eller nått! Sen är de ju svårt att veta nu hur man mår senare..Mycket kan hända till dess!

Jog jobbade heltid fram tills en månad innan edvin föddes, sen blev jag 50% sjukskriven i några dagar och sen helt några dagar efter de.



Kramar

2010-08-15 @ 18:01:38
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åhhhh kan du kasta över några köttbullar till mig! Var evigheter sen vi åt hemmagjorda, så underbart gott ju!

Glömde visst svara på varför jag ska träffa läkare ang. snitt innan ul. Och jag vet faktiskt inte... Hade inte bokat ul när jag fick den tiden och min bm kanske räknade med att jag skulle hunnit göra ul i v 18 som alla andra..men jag vet faktiskt inte. Får hoppas de går bra iallafall! Känner mig lite nervös inför imorrn. Tycker att de är lätt att man känner sig lite "överkörd" när de kommer till såna här frågor om man råkar träffa fel läkare. Men Andreas ska följa med och hålla mig i handen så de känns tryggt! Va skönt att ni bytt mvc! Hoppas de känns bättre nu! VAr det någon specifik händelse som gjorde att ni ville byta eller var de bara allmänt?

Går föresten inte att kommentera i ditt senaste inlägg!



Kram

2010-08-15 @ 20:13:29
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0