TRE DAGAR I RAD - NU VÅGAR JAG BERÄTTA . . .

Publicerat: 2011-12-09 Kl: 19:56:34 | I kategori: Föräldraliv & allt vad det innebär




Såhär stod det att läsa på min facebookstatus i onsdags:

Jag ger blanka fan i bröllopsdatum, födelsedatum, första steget osv. 7:e december kommer alltid betyda något stort för oss. -Natten då vi för första gången fick sova en hel ostörd natt. Hallelujha. Jag ska banne mig göra en kinateckenstatuering med datumet i svanken!


Jag hade verkligen gett upp hoppet om en hel natts sömn före hennes ettårsdag.. :-)


Så glad för hennes och vår skull!


Ja, att vi slutade med vällingen kan ha varit en bidragande orsak men inte ett ord om
att vi borde slutat tidigare. Det finns inte ord tillräckliga för vad jag kommer känna inför den som yttrar den minsta lilla pekpinnen om hur vi borde ha gjort.
Gläds med oss istället! :-)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Halleluja moment! Här är det inte riktigt så än, men snart hoppas jag! :)

2011-12-09 @ 20:10:08
URL: http://jessicaspace.devote.se
Postat av: Martina

Stort grattis! Fasiken vad härligt!

2011-12-09 @ 20:26:07
Postat av: Jennie

Vad härligt!!! Hoppas Hugo börjar snart också, en hel natt denna vecka har det blivit iaf, ett litet framsteg i rätt riktning! :)

2011-12-09 @ 20:55:57
URL: http://jennieshemochhjartan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Martina: är det DU "Martina" när du skriver "Martina" kan du inte hitta på ett nickname så jag vet att det är du? T ex "paprikan" Eller nåt ;-)

2011-12-09 @ 21:11:33
Postat av: Anonym

Tjoho, Grattis! =) Här är vi vakna ca 2 timmar/natt + tiiiidiga mornar, och min lilla kille är över året nu. Vad får Tuva istället för välling? Alla tips mottages :) Kram från norrland

2011-12-09 @ 21:21:47
Postat av: emma

Yippi kay yay! :D Grattis!

2011-12-09 @ 21:40:44
Postat av: hörsel-carro

Woho! Grattis. Jag är mäkta avundsjuk. Tror inte att det är föräldrarnas prestation eller icke-prestation som avgör huruvida barnen sover hela natten, det är så jäkla olika från barn till barn. Ofta får man ju det "bästa" (oombedda och nedsättande) tipsen av de där som antagligen hade haft barn som sovit hela natten även om de inte hållt på något av sina dundertips, utan just för att deras barn råkar sova. hela. natten.

Med det sagt är jag dock fortfarande desperat och tar gärna emot all er samlade visdom angående vad ni tror var det avgörande för just Tuva! :) Kram kram



PS. Har du fått mitt mail? Du behöver alltså inte svara något på själva mailet, men om du inte fått det kan jag skicka igen. DS

2011-12-09 @ 21:41:31
Postat av: Emma

Hmm Grattis att ni lyckades redan med Eddie höll det på tills han var cirka 2 år ...

2011-12-09 @ 21:43:54
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Vad härligt!! Jag minns så väl min sons 4 sova-hela-nätter under hans första år. Man är salig när man vaknar! Hoppas ni får många sådana nätter nu!

2011-12-09 @ 21:44:37
URL: http://hannadidrikson.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Vad HÄRLIGT att hon nu äntligen sover hela kvällar och nätter!!! Glad för er skull <3



Kramar

2011-12-09 @ 21:46:50
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/
Postat av: Sandra

wooohooo! :D

2011-12-09 @ 21:48:39
URL: http://iamstarstruck.blogg.se/
Postat av: Linda

MAJ GAD! Ni är så värda det. Vi är nog på väg åt samma håll. Hallelujah!



Men, än har vi inte tagit vällingkampen fullt ut, var det många jobbiga nätter för er? Vi pallade tre skriknätter sen kastade vi in och tyckte att vi alla var värda åtminstone lite sömn. Hehe. Nytt försök planeras... snart. Kanske.

2011-12-09 @ 21:56:49
URL: http://fantastiskera.blogg.se/
Postat av: Vita villan

Åhh vilken lycka!!



Här är det tvärtom. Han har inte sovit en hel natt sen i juni...suck



Hoppas att det håller i sig nu

Trevlig helg

/Maria

2011-12-09 @ 22:01:45
URL: http://mariaochhenrik.blogg.se/
Postat av: Stina

Lovely!!! Glad för er skull :D

2011-12-09 @ 22:09:15
Postat av: Stina (igen)

7/12 ÄR ett bra datum..MIN födelsedag :)

2011-12-09 @ 22:10:22
Postat av: Hanna i norrland.

Hurra hurra på er sova-hela-natten-dag! :)

2011-12-09 @ 23:01:42
Postat av: ChampagneAnna

Vilken toppen julklapp!

Är verkligen glad för er skull

Kramar

Anna

2011-12-10 @ 07:19:20
Postat av: Mira

Yeeeeeeeej!! Grattis vad underbart för er!!



Just ja, välling (eller ersättning i vårt fall) borde vi ta bort på natten igen! Gjorde det i våras och då sov hon hela nätter. Sen blev hon sjuk och flaskan smög sig tillbaka (konstigt det där att den helt plötsligt bara finns där igen). Just nu äter vår skrutt 2-3 ggr per natt.



Hur som tack - detta inlägg blev även en påminnelse för mig med flaskan.

Är iaf sjukt glad för er skull, sov och njut!

2011-12-10 @ 08:15:14
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Flängfia

Ett hallelujla moment!! Grattis!

Det är ni så värda. Man behöver de där extra nätterna, eller åtminstonde jag, nån sällsynt natt där vår loppa lyckats sova en hel natt har inte lyckats, hur trött jag än varit. En natt när jag tyckte hon sov lite väl länge och "hårt" va jag tvungen att peta på henne, ingen reaktion så då fick jag nästan panik och börja greja med henne, självklart vakna hon med bravur och en timmes skrikfest, nåja hon levde iaf :)



Skulle fråga, slutat med välling helt eller endast nattetid?

Jag börjar nämligen fundera om de har koffein i vällingen då Miranda, även om hon är tokövertrött ALLTID får hur mycket energi som helst efter att ha sugit i sig en flaska.



Sist men inte minst, underbart för er som sagt och skönt att veta att det finns hopp :) kram

2011-12-10 @ 18:34:29
Postat av: Annica

Tjoho, så underbart =D

2011-12-10 @ 23:32:37
URL: http://annista.blogg.se/
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0