PRESENTATION AV MIG

Publicerat: 2011-03-22 Kl: 19:25:00 | I kategori: Jag & allt vad det innebär


Skulle jag blivit en pojke skulle jag antagligen hetat David eller Adam men nu blev jag en flicka och mina föräldrar valde att döpa mig till Maria Sofie. Med Sofie som tilltalsnamn. Jag är ett ”sånt därnt ensambarn” som alla alltid har haft åsikter om. Mina föräldrar valde att stanna vid mig och jag har inte saknat syskon en dag hela mitt liv. Jag tycker själv att mina föräldrar gav mig världens bästa barndom och jag levde ett väldigt skyddat och upplevelserikt liv med många vänner fram tills min pappa rycktes ifrån oss i alldeles för ung ålder. Både för sin egen del men också för mig. Han gick bort tio dagar efter att jag fyllt sexton, efteråt blev det en väldigt stormig tid i mitt liv och som idag har format mig till den jag är. Min relation till min mamma är stark som järn och hon är min bästa vän och största förebild.

 

Som barn har jag alltid varit vad den äldre generationen kallat ”en teaterapa”. I skolgången var det inte alltid det lättaste att vara ”klassens clown” och samtidigt flicka. Något som satt sina spår mitt yrkesval då jag efter mina tre år på ett teater gymnasium insåg att det faktiskt var inom skolan jag ville vara verksam och då som lärare med teater och drama. Men först efter studenten tog jag ett sabbatsår från teatern, jag ville få erfarenhet från arbetslivet och se och uppleva något nytt. Jag valde att satsa på en kort utbildning inom något som jag dels fann roligt och dels kunde leda till ett kul jobb. Jag utbildade mig till make up artist och arbetade därefter som just detta i butikskoncernen Make Up Store. Det var roliga tider där, jag kan ännu sakna kundkontakt och att få glädjen att göra andra människor lite extra vackra!

 

När jag sedan kom in som första reserv på Teaterpedagogutbildningen i Örebro så kändes det som om det var skrivet i stjärnorna att det var en möjlighet som jag direkt skulle haka på. Vilket jag gjorde och även min Martin. Vi var unga och stormförälskade och nyförlovade och tog pick och pack och flyttade till Örebro. Första tiden bodde vi faktiskt i husvagn då vi inte fick tag på någon bostad med så kort varsel. Martin hade precis fått jobb som gyminstruktör och personlig tränare på ett nyöppnat gym i Strängnäs som han pendlade långväga dag och natt till för att vi skulle få vara tillsammans. Efter utbildningens slut fick jag jobb som dramapedagog på en kulturskola inom en annan kommun. Även om min tid blev kort inom yrket då nya drömmar pockade på så är jag så stolt och glad för att jag verkligen fick möjligheten att arbeta just inom det jag utbildat mig för. Örebrotiden kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta. Men sen vet ni som bekant att det uppstod en ny förälskelse, kärleken till platsen vi bor på idag och vi lämnade vår nya lägenhet och jobb i Örebro med sikte på en dröm om ett hus och en plats att bo på för resten av livet.

 

Och nu undrar ni säkert med spänn förväntan när Martin kom in i bilden? Egentligen borde jag klämt in honom ovan någonstans mellan gymnasiet och make up artist utbildningen för vi träffades sommaren efter gymnasiet och blev blixtförälskade med buller och bång. Jag tror inte vi var ifrån varandra ett dygn under det första halvåret, men vi båda bodde fortfarande kvar hos våra föräldrar och turades om med att bo hos varandra. Den 6 augusti i sommar har jag och Martin varit tillsammans i exakt sju år, något som vi tänker fira med bröllop och fest för våra nära och kära. Bröllopsplaneringen och Tuva upptar det största utrymmet av min tankeverksamhet just nu. Vi hoppas på en stor fest med mycket skratt och kärlek!

 

Idag bor jag i min lilla husdröm, i det lilla gula huset nere vid vattenbrynet som via en kanal leder ut till det stora havet. Där ska vi en vacker dag som kommer allt närmare bygga oss vårt vackra vita ståtliga trähus, med inglasad veranda och spröjsade fönster. I detta nu är jag föräldraledig till den allra finaste av flickor, vår lilla Tuva som föddes den 27 december 2010. Annars arbetar jag som förskollärare i en Stockholms förort (min chef har även valt att titulera mig det trots att jag är teaterpedagog men hon ser mig som likvärdig). Som allt annat i mina yrkesval så går jag även in för detta med stor ambition och hela mitt hjärta.

 

Som person vill jag beskriva mig själv som väldigt varm och öppen och framför allt glad. Jag är nästan alltid glad för jag har så mycket att vara glad över och en av mina ljusaste sidor är just min positivism och att ständigt försöka se det ljusa, även i svåra stunder.Jag är medveten om att jag är en person som hörs och syns mycket och att det finns en narcissistisk ådra i mig som stormtrivs med detta. Men jag hoppas att jag kommer undan med detta då jag själv är medveten om min personlighet och att det säkert lätt kan bli ”lite för mycket” utav mig ibland och medvetenheten av detta hoppas jag gör mig till samtidigt en ödmjuk person. Jag kan faktiskt själv bli rätt trött på mig själv ibland och tur är väl det för jag har även en stor dos utav självironi och inte minst självinsikt. På gott och ont är jag medveten om mina brister och är ibland för snabb med att i första hand klanka ner på mig själv och överdriva mina svagheter. Därav förstår ni att jag avskyr konflikter och lägger hellre skulden felaktigt på mig själv. Jag har ett sviktande självförtroende där jag tror att allt dåligt beror på mig själv och att allt är mitt fel.

 

Saker som får mig att leva upp lite extra är framförallt när det händer roliga saker omkring mig. Jag har alltid haft mycket kompisar omkring mig och jag älskar även idag att umgås med både mina och våra gemensamma vänner. En helgkväll med vänner i huset och gott att dricka i glasen och en härlig middag på bordet, då mår jag som bäst. Men jag uppskattar även lugna stunder, jag är nästan lite för bra på att ”bara vara” då det finns mycket bekvämlighet i denna kropp. Därför tycker jag om att titta på film, sträckkolla på serier och läsa böcker samt blogga. Jag är ingen friluftsmänniska någonstans men jag tycker om att vara utomhus när vädret tillåter. Min favoritårstid är hösten, jag tycker att naturen är så vacker då och hösten för mig är lite spänning och nystart. Mat och att äta den är även ett av mina stora intressen och då gärna med något gott vin. Jag fullkomligt älskar vin av den röda sorten. Sen faller jag gärna för vackra ting och tycker därför om inredning och shopping. Jag gillar att ha det snyggt omkring mig och älskar färger och mönster. Något som avspeglar sig mer i min dotters kläder än i vår inredning som går i vitt från golv till tak, med undantag för några pastelliga och blommiga inslag här och var. När vi flyttat in i vårt hus blir det mer av den färgstarka varan.

 

Reser gör jag gärna men inte för länge och inte långt bort. Som barn spenderade jag mina somrar på rullande hjul med bil och husvagn och jag kan utan överdrift säga att jag varit överallt i hela Sverige samt Norge med max kanske tre mils avstånd. Jag lovar. Säg en ort och jag sätter tusen spänn på att jag varit där. När mina kompisar var på solsemester så stod jag själv i juli uppe vid polcirkeln och kastade snöbollar. Jag var inte alltid så förtjust i mina föräldrars passion för norrland och nordnorge. Jag har upplevt många regniga somrar i min dar. Kanske är det just därför jag är så extra förtjust i just Grekland, en kärlek som både jag och Martin delar då våra sommarresor allra helst går just till någon av Greklands många underbara öar. Jag älskar maten, kulturen, stränderna, naturen! Bland mina resdrömmar finns självklara val som USA med New York och den västra kusten med San Fransisco och Los Angeles. Det är ställen jag gärna vill uppleva och se med egna ögon att de finns på riktigt någon gång i livet. Men som med det mesta känner jag ingen brådska, jag lever här och nu och tar tillvara på varje stund. Nu mer än någonsin när vi fått ett litet flickebarn som gjort stor entré in i våra liv. Då blir man än mer påmind om att livet pågår här och nu och drömmar är nyttigt att ha men att det som är värdefullt det pågår här och nu och jag är så lycklig över att ha den insikten och kan till hundra procent helt ärligt säga att jag älskar mitt liv.

Jag är väldigt lycklig.

 


 

Sådär. Nu har jag berättat vem jag är. Vem är DU?



Kommentarer
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Vad roligt att få tal del av din presentation av dig själv, nu kom man lite närmare dig på något sätt :)



Kramar till er!

2011-03-22 @ 20:14:04
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Thereses Liv och Vardag

Vilken härlig och imponerande presentation av dig! När jag läste "...vem är du?" längst ner i inlägget slog det mig att det faktiskt inte är alls lätt att presentera sig själv så som man är!

Du har en härlig positivitet, vilket jag har lagt märke till i din blogg tidigare!

Ha en fortsatt fin kväll! Kram!

2011-03-22 @ 21:06:04
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: Ullis

Godkväll!



Har läst din blogg ett bra tag nu, men det har inte blivit av att jag kommenterat tidigare.

Tänkte iaf säga att din blogg inspirerar otroligt mycket! Du har verkligen en positiv syn på livet som märks och smittar av sej! Du skriver på ett fantastiskt sätt och bjuder in till ditt privatliv med glimten i ögat!

Efter denna presentation känns det som man känner dej! Kommer fortsätta läsa och följa med i era bröllopsplaner med glädje!



Så måste jag ju så här i efterhand gratta till söta Tuva! Det bästa som finns är att bli mamma, har själv en tös på 15 månader.



En trevlig kväll önskar jag dej! Kram!

2011-03-22 @ 21:19:20
Postat av: Caroline

Det här var riktigt rolig läsning. Älskar när man får lära känna dig än bättre. Jag är också uppväxt med somrarna på hjul. Vilket resulterade i brevvänner över hela landet! Jag ÄLSKAR att campa! När jag blir stor SKA jag ha en husvagn, varken Jocke vill det eller ej ;) Det där med din pappa vågar jag knappt läsa. Det är som en mardröm som jag inte vågar tänka på. Du är ofattbart stark!

2011-03-22 @ 22:12:12
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Oj jävlar vilken presentation. Den gick inte av för hackor..

Så förbaskat härligt skriven :)



Jag ser lite likheter med mej själv.

Camping och pappan bla..



Okej, Dorotea, har du varit där?

Där svalde jag en persiko (eller var det en nektarin eller plommon) kärna. Stor var den iaf!

Mamma ringde hem till våran husläkare Dr. Trosell och fick till svar att den kommer att komma ut den naturliga vägen. Och det gjorde den, "plonk" i campingplatstoaletten!



Noppikoski, besökt den orten?

Ser fram emot tusingen :-p



Tokmassa många krams till dej!

2011-03-22 @ 22:26:33
URL: http://mammatillgry.blogg.se/
Postat av: Ida we

Oj det var inte kort! hah :)

2011-03-22 @ 23:31:37
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Så kul att få "lära känna" dig!

2011-03-23 @ 06:42:28
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Anonym

Det här ska jag läsa o njuta av senare idag :).

Jag är en banan o jag heter Anna.

Jag bor i ett hus med en snygg brevlåda

2011-03-23 @ 07:25:22
Postat av: Liselotte

Riktigt kul att läsa. Kul att få reda på mer inside information om dig. Även konstigt att läsa då jag bara vet om dig här på din blogg. Blev lite sugen på de tusen kronorna, ;) jag utmanar dig med Österbymo.



Liselotte, östgötte blandat med smålänning och nu Malmöit sen två och ett halv år tillbaka. Sambo med min älskade hane och i juli får vi förhoppningsvis träffa vår lille son för första gången som i dagsläget ligger och boxar i min mage. Flyttade till en sån underbar lägenhet för en månad sen, och där ska vi bo tills vi hittar det perfekta huset med den perfekta inglasade verandan om en så där fem år.



Tack för att du underhåller mina dagar här på din blogg!



Må väl, Kram!

2011-03-23 @ 07:56:47
Postat av: Emma

Åh, du är så fantastisk på att uttrycka dig i ord!! :) Tack för presentationen!!

2011-03-23 @ 08:37:18
URL: http://nosslikse.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad roligt att få läsa lite mer om dig!! Har också campat mycket som "ung" med mina mamma och hennes man.



2011-03-23 @ 08:42:21
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Maria- & Alice

Åh vilket härligt inlägg! Och vad mycket nytt jag lärde mig om dig. :) På frågan vem jag är så har jag inte riktigt tid att svara lika bra som du gjorde. det får vänta, hungrig bebis skriker. ja du vet ju hur det är ;)

2011-03-23 @ 09:36:53
URL: http://majiaanyberg.blogg.se/
Postat av: AnnaA

Hej igen!

Jag har läst och läst, skrattat och känt med dig men inte kommeterat på hur länge som helst, skäms som en liten hund...

Men dessa j***la faser som de små liven ska gåigenom kan ta knäcken på den mest positiva själ speciellt om det är på nätterna det härjas, nog sagt om detta. Alla Annor skulle ju lägga till ett nick, jag är så hopplöst ute vad det gäller sånt men eftersom jag jag fullkomligt galen i Champagne får det väl bli ChampagneAnnaA.

Blev så glad när jag läste din presentation, hade vi bott i samma del av landet hade jag knackat på dörren och frågat om vi skulle leka. I vissa stycken kändes det som du beskrev mig.



Men jag är alltså den Anna som är född och uppvuxen i Västkustens stora stad i en familj med två döva föräldrar och en döv bror. Gick klart gymnasiet och träffade den stora kärleken. Han och utbildningen gjorde att vi tog vårt pick och pack och flyttade till Jönköping i 4 år, men vi insåg snabbt att vi längtade hem när utbildningen väl var klar. Sommaren 2005 flyttade vi hem och efter några år i lägenhet med galet festande och drömresan till Sydafrika slog vi till och gifte oss 2008, köpte hus 2009 och fick vår Trollunge Thea i juli 2010.



Att bli förälder är något av det häftigaste, jobbigaste, roligaste och mest livsomvälvande jag varit med om. Jag kan sakna mitt gamla liv, eller spontaniteten i det rättare sagt, men inser att var sak har sin tid och middagar hemma med gott vin (och champagne) och framför allt goda vänner är rätt gött det med.



Nu ser vi fram emot en utbyggd altan, en spirande vår, massor med grillning, kalla öl, rosévin och ett underbart 1 års kalas för vår älskade lilla Theabus.

Stort tack för din blogg som ger mig så mycket skratt och inspiration i vardagen.

Sofie du rockar

Största kramen till dig och din fina skatt

Champagne AnnaA

2011-03-23 @ 10:03:53
Postat av: Tina

Du måste ha gjort stora intryck på mig eftersom jag drömt om dig hela natten! Nåja, när jag inte matat eller vaggat bebis :)

2011-03-23 @ 10:51:14
Postat av: Sandra!!

Du är jätte bra på att skriva och formulera dig, var jätte roligt att läsa din presentation :)

Jag älskar också Grekland, helt klart det bästa resemålet, maten är underbar :)

2011-03-23 @ 11:29:00
URL: http://sandraronnfalk.blogg.se/
Postat av: Tjöt-Frida

Seriöst Sofie, du är grym! Vilken text, vilken känsla! Jag själv bor i västsverige, i en mellanstor stad tillsammans med min husband-to-be och våran lille älskling på drygt tio veckor. Är föräldraledig, och har därför gjort ett årslångt studieuppehåll från mina högskolestudier.



Jag började läsa din blogg för ett bra tag sedan, någon gång i höst tror jag..? Fastnade direkt, för jag tycker din blogg har allt! Humor, kärlek, värme -you name it! Sedan är det extra roligt att se en glimt av ditt liv med bebis och bröllop, eftersom jag själv är i samma situation just nu. Min son verkar vara så lik din dotter (som för övrigt är så söt så att jag smäller av!) i personligheten! De är bestämda, inte jättesugna på att sova varken på dagen eller natten, men samtidigt så galet charmiga! Det verkar ju dock som att Tuva sover bättre och bättre nu, och att skrikfesterna minskat? Jag hoppas att min lille går åt det hållet han också snart.



Jag gillar också inredning, är en typisk 'Allt i Hemmet-nörd' som drömmer mig bort och längtar hysteriskt mycket efter ett hus att få vårda och pyssla om. Har dock insett att den drömmen får vänta i åtminstone 6-7 år. Lite tungt, men hey, vi har tid på oss! Så länge får jag lägga energin på våran mysiga tvåa, som funkar fint ett tag till.



Lova mig en sak. Sluta aldrig blogga! Okej? ;) Bra, då säger vi så! Haha. Nej men allvarligt talat så förgyller din blogg vardagen på ett fint sätt. Det finns så otroligt mycket värme och glädje i dina inlägg, och det är fint att du vill dela så mycket med oss läsare. Ge din goa dotter en kram från mig, och fortsätt vara den du är!! Heja dig!

2011-03-23 @ 13:58:11
Postat av: Zandra

Å du underbara Sofie!

Vilken härlig presentation du ger oss!

Tack för att du förgyller våra dagar med alla dina braiga inlägg om allt och inget, stort som smått.



KRAMAR

2011-03-23 @ 14:50:13
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Jossan o Saga

Härlig läsning! Jag kombinerade tårar med skratt :-) Kul att få lära känna dig lite bättre! Vem jag är får du veta någon annan gång. Just nu pockar min 1-åring på uppmärksamhet :-)

2011-03-23 @ 15:34:57
Postat av: Smulan

Så du är ensambarn, jag med! :o)

2011-03-23 @ 18:25:05
URL: http://dagliga-smulor.blogspot.com/
Postat av: Flängfia

Åh underbart att läsa lite om dig :)

Säger som någon annan önskar man bott lite närmare så hade jag frågat vänchans på dig. Du verkar vara en härlig person!



Jag skriver flängfia som namn, för längesen, några veckor frågade jag dig avundsjukt hur du kunde flänga omkring så mycket och jag fick ett långt informativt, uppmuntrande och varmt svar tillbaka. Sen dess har jag vart dålig på att kommentera, jobbigt att skriva med en arm..



Vem är jag?

Nyss fyllt 26, mamma (galet!!) sen snart sju veckor tillbaka till en suprsöt tjej, sambo med en underbar 12 år äldre karl. Vi bor i en mellanstor stad, han jobbar och jag har ett halvårsuppehåll från mina studier till sjuksköterska som är mitt första delmål för att bli barnmorska. Har innan jag nu lite halvt"0 slagit mig till ro" rest en del och säsongat i Åre. Nu njuter jag vår bebis som jag vågat mig ut på stan med tre gånger nu varav två gick bra och en slutade ganska abrupt efter ca halvtimme pga skrikfest :) ja njuter var det ja och drömmer om ett hus med stort härligt kök i öppen planlösning till vardagsrummet, gärna vid vattnet precis som ni men just nu är det bara en dröm..



Tack för att du ger så mycket av dig själv i bloggen för att roa mina amningsstunder. Funderar även på att skaffa mig en amningsserie precis som du, lutar starkt mot off the map.



Kram

2011-03-23 @ 18:42:56
Postat av: EmmaPemma

Den här 27- åringen skulle få namnet Malin hade mina föräldrar bestämt eller om det nu visade sig vara en pojk så skulle jag heta Ludvig. Men när jag väl tittade ut så tittade mina föräldrar på mig och sa

"Den lilla tjejen är definitivt inte en Malin"..

Efter några dagar av tveksamma förslag så valde de namnet Emma efter någon gammal släkting.

Nu 27- år senare sitter jag här i soffan med min dotter Moa sovandes i någon märklig ställning :)

Moa som överraskade oss med att titta ut ibörjan av november istället för mitten av januari har vänt vårt liv upp och ner. Till det bättre skulle jag verkligen vilja påstå, tycker det är så sjukt underbart att vara mamma..

Är väl kanske lite tråkig men kan med handen på hjärtat erkänna att jag aldrig har bott någon annanstans än i vår näst största stad, inte för att jag inte velat men man blir lite bekväm.Å här bor jag fortfarande i en lägenhet men dagdrömmer om att ha ett hus på landet med en glasveranda,uppvuxen fruktträdgård och en liten lekstuga...å kanske ett barn till..

Jag ramlade in på din blogg på sensommaren och är nu beroende av ditt underbara sätt att dela med dig utav ditt liv :)

Stora kramar til dig!!

2011-03-23 @ 23:34:31
URL: http://celmaochbamse.blogspot.com
Postat av: Trosann

Vem är jag?? Ann, 33 år, mamma till 3 underbara, Hilda 9 år Tyra 8 år och Herman 2 år



Driver en Pressbyrå, pluggar till förskollärare.



Älskar allt som har med shopping att göra men vill inte kalla mig ytlig för det utan jag är en ganska jordnära männsika om jag får säga det själv...;) Säger vad jag tycker och tänker men är ändå ganska skör. Mina vänner och TRÄNING betyder jättemycket. Älskar att resa och i morgon åker jag till NY!!!

Reser som satt stora avstamp i mitt liv är när jag båtluffade i Grekland, reste runt i asien i ett halvår och en tripp till USA i några veckor. Drömmer om en långresa tillsammans med mina barn i Thailand :) Men just nu är vi jättenöjda med våra charter som vi alla älskar!!

hmm vad ska jag skriva mer... din presentation var ju helt underbar och som vanligt bjuder du på dig själv sååå mycket, TACK!!

Jag växte upp på landet tillsammans med min mamma, pappa, och storasyster. Avskydde att inte bo i samhället under min tonårstid vilket gjorde att jag tog körkort en vecka efter min 18-årsdag flyttade direkt när jag var klar i skolan. Idag bor mina föräldrar kvar och jag älskar att åka dit. Mina föräldrar har en jättestor del i mitt liv, vet inte vad jag skulle göra utan dem...;) Finns där när som och ALLTID för mig och mina barn!!

Ställ gärna frågor om det är något du vill veta om mig så svarar jag så gärna!!

Ha en bra dag, kram

2011-03-24 @ 11:02:10
Postat av: Pernilla

Här träder ännu en hemlig läsare fram...

Jag hittade till din blogg av en slump, tror det va någon gång i höstas! Och sen dess är jag fast!!

Jag skulle egentligen ha hetat Cornelia, men när jag kom ut va jag tydligen en Pernilla! Som dessutom fick två mellannamn och ett lååångt efternamn, så varenda gång jag ska fylla i någon blankett eller liknande räcker rutorna aldrig till. När min barnmorska skulle skriva ut ett intyg till mig att jag kunde flyga i vecka 28 så fick hon skriva om lappen 3 ggr innan hon fick plats med alla namnen på raden, men hey sånt är livet! Är som dig ganska nybliven mamma, till en liten Arvid som blir 5 månader imorn! Vi trängs tillsammans med sambo/pappa på 34 kvm i solna... Längtar och letar efter större!! Har som du åkt husvagn hela min barndom, dock mest i södra sverige!

När jag inte är hemma och är mammaledig jobbar jag som dekoratör... Älskar allt va inredning och kläder heter! Som person är jag glad, öppen, social och lite av en pratkvarn!!



Ha en bra dag!!

2011-03-24 @ 12:56:38
Postat av: Sophie.mamma till 4:a

Vilken underbar,fin och fantastisk beskrivning av dig. Har följt dig blogg ett bra tag nu och tycker du är en fantastisk och cool person och mamma.

Jag är en tjej på 31 vintrar och mamma till 4:a underbara barn,3 flickor på 11 år, 9 år och 16 månader och en liten prins på 2,5 månad. Jag bor i den fina staden Helsingborg sedan ca 1 år tillbaka, då vi tog beslutet att vi ville förändra våra liv och inte sitta kvar och uggla i den lilla byn som jag bott i 30 år, ingenting förändrades, alla visste allt om alla och jag trodde att detta var min trygghet men den sitter hos mig själv och min fina familj. Så sagt och gjort tog vi vårt pick och pack o flyttade dit vi inte känner nån och ingen känner oss, vi är så lyckliga. Min varadag består just nu av blöjor, välling, kräk, promenader, frukost innan kl 12 och duscha innnan kl 15 helst. Jag är väldigt social och glad person som älskar inredning och shoppa kläder till mina barn.Resa är något som vi gärna gör, denna sommaren bär det iväg till cypern. Efter min mammaledighet får vi se vad jag hittar på, lämnade min fasta tjänst vid flytten, jag trivdes ändå inte och eftersom mitt jobb inte förändrades så var det mitt val att göra en förändring. Men nu ska jag njuta av våren/sommaren med mina barn,en massa bad,sol, glass och mys.

Ha det så bra

KRAM

2011-03-24 @ 15:29:26
Postat av: hörsel-carro

Jag har en blogg som speglar mig ganska så bra, men lösen eftersom jag har ett jobb som gör att jag gärna håller mig lite privat, men vill du veta mer om mig är det bara att maila så får du lösenordet.



I annat fall ses vi bland kommentarerna! :)

2011-03-24 @ 18:35:38
Postat av: Jane

Vilken härlig och välskriven presentation!! Jag känner dessutom igen mig själv i din personlighet och tycker att det ska bli väldigt, väldigt kul att fotografera dig och Martin på ert bröllop. Jag har på känn att det kommer att bli helt fantastiskt!!

2011-03-26 @ 19:17:53
URL: http://felicitasfoto.se
Postat av: Anonym

Hej



Jag är helt ny på din blogg:) du verkar vara en helt underbar och härlig tjej och jag kommer att kika in hit igen:)

2011-10-20 @ 23:54:55
URL: http://mmdlove.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag har läs din blogg så länge att jag kände att d kanske var dags att lämna några spår från mig :)

Älskar din blogg och din personlighet du skriver alltid om roliga grejer, älskar kärleken du har till din man du bevisar för många att d riktiga kärleken finns ... Underbara bilder och smaker, jag måste erkänna att jag läser många bloggar av de du läser och din äger bäst!!

Önskar dig det absolut bästa.

2012-02-03 @ 17:30:10
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0