KÖKSTAPET

Publicerat: 2012-10-31 Kl: 14:34:21 | I kategori: HUSBYGGE 2012


Tapeten heter Birds in Paradise och kommer fråm PIP Studio/ Intrade.
 
Det är inte helt omöjligt att jag bloggat om detta tidigare för det har varit bestämt ända sedan tapen släpptes men denna tapet ska vi i alla fall tapetsera vårt kök med som fondvägg bakom arbetsbänken. En glas eller plexiskiva som stänkskydd blir det också såklart. Vi älskar den, gör inte ni?
 
Så i juletid får köket alltså bli kitschpyntat... har haft problem med hur jag ska pynta köket pga tapeten men nu har jag bestämt mig att jag kan inte välja tapet utefter julen. Haha. Jag hör ju själv hur orimligt det låter men jag har seriöst gått i desa funderingar. Ja, jag är knäpp i huvudet. Jag vet.


Kommentarer
Postat av: Sara

ÄLSKAR DEN! Men hur tusan får du Martin att gå med på det? Eller är de bara min karl som är rädd för blommor?

2012-10-31 @ 14:51:49
Postat av: FruSofie

Haha åh vad skönt att veta att jag inte är ensam. Tänkte exakt likadant med vår nya tapet i köket och ju mer vi närmar oss julen nu ju mer tänker jag på det och funderar på hur jag ska göra då jag haft lite "klassiska" julpynt i rött här innan.

Iallafall, det kommer bli så FINT hos er!!

2012-10-31 @ 15:16:45
URL: http://frusofie.se
Postat av: Anonym

Jag tror Martin inte har några problem med att i första hand identifiera sig som människa och inte som man i den traditionella mansrollen.

Vi diskuterar mycket kring våra identiteter och roller och oavsett hur Martin ser på sig så anser inte han att hans manlighet hotas av att han väljer som i detta fall mönster och färger som är förknippade med kvinnlighet.

(Sen så pratar och tänker inte vi kvinnligt respektive manligt eftersom attributen som tillkommer dessa tänker vi är konstruktioner av våra könsroller och inga medfödda egenskaper)


Haha du får fråga din man varför han är rädd för blommor? :)?

2012-10-31 @ 15:31:22
Postat av: emma (:

Tapeten är ju görsnygg!
Och btw, man ska vara knäpp i huvudet, annars är man inte normal! :)

2012-10-31 @ 15:44:21
URL: http://eeemmaan.blogg.se
Postat av: Jane

Haha! Ja, du är knäpp! Underbart knäpp! Och tapeten är fantastiskt fin! :)

2012-10-31 @ 15:49:48
URL: http://www.felicitasblog.com
Postat av: Tjöt-Frida

My god! Åh, vad jag också vill ha den tapeten! Visste inte att PIP gör tapeter också?! Har bara sett porslinet, som jag är jättekär i :)

2012-10-31 @ 16:03:20
Postat av: SmålandsFrida

I Love it! Vill ha den i sovrummet bakom sängen

2012-10-31 @ 17:38:53
Postat av: LjuvligaCarolina

Men så jäkla snygg!!!! Jag älskar deras röda tapet med blommor och fjärilar! Och den gula! Såååå fint!
Och de ska bli så kul att se erat hus sen!

KRAM

2012-10-31 @ 19:24:06
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se
Postat av: Carro

Ååååååååh, fy farao va läckert det kommer bli. Miljoner tummar upp!

2012-10-31 @ 19:51:59
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Hahaha vi ska också ha den som fondvägg i köket. Love it!

2012-10-31 @ 20:33:36
Postat av: Sara

Rädd för blommor kanske han inte är men antar att de blir lite "för" mycket som händer.
Vi köpte ett gammalt hus för ca 2 år sedan och tapeter golv och sånt är oslitet eftersom dom inte har bott där så mycket. Så vi har en brun matta i badrummet med blommor på. Så när jag säger blommor på tapet tänker han nog på den fula mattan. (För övrigt har vi en brunt handfat, toa och bide se bloggadressen, fult som få men det ska göras om så småningom, tyvärr så funkar ju skiten än så länge). Så jag tror de är blomskräcken som kommer in där. :P
Men försöker bearbeta detta. Du kanske har några tips? :) Jag har bestämt att soverummet vi ska göra om de ska jag bestämma över. Och då kan de nog bli blommor, där har han ingenting att säga till om.
Må så gott! Sara

Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0