TECKENSNACK

Publicerat: 2012-09-30 Kl: 10:01:00 | I kategori: Vardag & allt vad det innebär


Tuva är redo för specialpedagogen.
 
Hej! Jag heter Sofie, jag bor i Trosa med min man Martin.
Vi har ett barn som heter Tuva, hon är snart två år.
Vi har en katt som heter Tintin. Vi bygger ett hus.
Jag jobbar med barn som är fem år.
 
Ungefär så mycket som jag kan berätta om mig i en följd på teckenspråk.
Sen kan jag en del ord för kroppsdelar, saker, mat, möbler, sysslor...m.m.
 
När Tuva är hungrig (vilket hon är väldigt ofta eller i alla fall sugen) så tecknar hon numera äta.
Typiskt Tuva att hennes första ord att teckna skulle vara just "äta".
 
 
Trycka på hissknappen är ett måste. Gud nåde mig om jag glömmer bort att låta henne trycka först...


Kommentarer
Postat av: Suzi-Funkismamman &Kian

Rekommenderar dig att kika på www.tomtomsweden.se
De har ett stort utbud med teckenspråksdockor och lite allt möjligt kul;)

Tycker det är skönt att se att ni är så positivt inställda till allt!
(Jag kan många gånger tycka att den lite annorlunda världen är lite mer spännande än den "normalstörda")

Stora kramar från tjejen som satt på sjukhus senast jag skrev och längtade tills att veckorna skulle gå över fort! Och nu är det bara TRE dagar kvar med gips!)

2012-09-30 @ 10:46:40
URL: http://www.suziettan.blogg.se
Postat av: Elin L�wstedt

Du borde lära dig teckna

"jag är en mästare på att fotografera och om jag vill kan jag försörja mig på det"

PUSS!

2012-09-30 @ 13:01:34
URL: http://elinlowstedt.blogg.se
Postat av: Carolina

Hej fina fröken!
Jag är ju så dålig på att hänga runt på bloggar nu för tiden... Ja de är väl den där jävla iphåånens fel skulle jag tro!
Nästa gång vi ses(när nu de kan tänkas bli) så vill jag höra mer om de här med teckenspråket! Tycker de är himla spännande och verkar så kul! Kanske kan man tom lära sig några tecken! :)

Kram på er

2012-09-30 @ 13:14:06
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se
Postat av: michaela

bilden på hiss-tuva är för härlig!

jag som lovade mig själv att teckna med min T skäms lite nu. det är ju ett SÅ fantastiskt språk och ofta lättre för barn att ta till sig innan talet kommer..skärpning!

2012-09-30 @ 13:56:32
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Anna S

Älskar också "trycka på hissknappen" bilden.
Hur tycker Tuva att det är på alla träffar med logopeder mm!
Puss

2012-09-30 @ 19:57:55
URL: http://anci.blogg.se
Postat av: Sofia

Ville bara skriva en liten kommentar til dig. Följer din fina blogg. Jag hittade den i samband med att jag väntade mitt andra barn som föddes strax innan ni fick er lilla Tuva. Vi har också haft 2oroliga år med vår lilla gosse så jag kan förstå att ni har haft det tufft. Trots att du inte vet vem jag är så vill jag iallafall skicka styrkekramar samt tacka för en sprudlande och härlig blogg :)

2012-09-30 @ 21:54:12
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0