VARNING: GNÄLL

Publicerat: 2013-11-28 Kl: 22:15:31 | I kategori: Film, TV


Jag har så mycket jag egentligen vill blogga om men jag orkar inte. Huset tar allt och det som blir information av inlägg är små (skryt)inlägg om hur långt vi kommit med huset. Jag ber om ursäkt om det retar någon och uppfattas som skryt. Det retar nämligen mig själv då jag vill leverera mer än bara interiör och bilder på typ blockljus. 

Förlåt t ex feminismen som jag vill skriva mer om. Jag har inte glömt dig, aldrig, men du liksom det mesta får stå åt sidan för det här sablans huset. 

Just nu är vi inne i en tuff, jättetuff, period igen. Det är mitt fel, jag som var för ivrig och beställde den där soffan så att vi fick en deadline som är alldeles för övermäktig. Eller okej, det var väl bådas tanklösa beslut men jag tar gärna på mig det och allt annat. För den som har det värst är inte jag utan Martin, och jag önskar att jag kunde vara mer rättvis mot honom i det här. 

 

Snart ska i alla fall Tuva få ett eget rum. Då ska hon få slippa att sova i spjälsäng, inte för att hon klagar men tre år känns rätt lämpligt att övergå. Jag tror hon är mogen. (Vi kommer säkert få läsa det i en bok sedan hur vi har traumatiserat henne med typ grav klaustrofobi efter alla år i spjälsängen). 

Nu ska vi sova. Jag har huvudvärk sedan flera veckor, somnar och vaknar med det. Idag gick jag hem tidigare från jobbet och stannar nog hemma imorgon. Har inte varit sjuk sedan i juli så jag önskar att det bara kunde bryta ut så jag fick det avklarat istället.


Saknar. 






Kommentarer
Postat av: Maria Nyberg

Alla sätter så sjukt höga krav på sig själva hela tiden. Man ska ha världens finaste hus, jobba som sjutton och helst ha nåt flashigt, fint jobb. Vara världens bästa mamma och för att ej förglömma; inte ha ett endaste dammkorn i huset.
Lugna ner er! ;)
Bara för att ni beställt en soffa betyder det väl inte att ni måste ställa den på plats det första ni gör när den kommer in genom dörren? :)
Hus ska kännas roligt, ge en frihet. Att ha hus kommer dock inte alltid vara roligt med tanke på att man har tillräckligt många måsten ändå..
Men för det behöver man ju inte sätta ribban långt uppe i himlen.. :)

2013-12-06 @ 03:16:04
URL: http://vivereamareridere.blogg.se
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0