TISDAGSTUPP I VIN (FAST JAG ANVÄNDE KYCKLING)

Publicerat: 2013-10-29 Kl: 21:44:43 | I kategori: Film, TV




Jag visste att jag skulle säcka ihop som en säck potatis efter jobbet så när jag hade satt mig i bilen bad jag mamma ställa in sin hundpromenadskväll med sina väninnor för att umgås med oss. Sagt och gjort, no return. Jag är oftast så trött efter jobbet att jag inte orkar med någonting, ikväll visste jag att Martin skulle jobba till sent (han jobbar än) så därför är det bäst att inte tillåta sig en endaste lugn stund. Det är då jag säckar ihop. 

Så jag och mamma har pysslat med att klä om en stol. Eller mamma har. Jag har mest varit odräglig och svurit över att klippa, mäta, sy och tyg och sånt tålamodskrävande uppgifter som jag inte är benägen av att bemästra. Men jag har lagat mat, coq au vin som jag fick beröm för. 

Ser kanske inte så aptitligt ut men det blev gott! Men nu ni, nu måste jag ta tillfället i akt och dyka ner i sängen för Tuva vad om att få sova i vår säng (madrass) och alltid när hon gör det slutar det med att hon bävar och ber om att få sova i sin egen. Men nu så har hon banne mig somnat i vår säng så nu måste jag skynda mig att krypa ner och ligga tätt tätt så som jag aldrig annars får göra (en liten sorg i livet). 


Kommentarer
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0