EN LISTA MED ENBART BRA SAKER FRÅNLEDIGHETEN

Publicerat: 2014-01-06 Kl: 00:11:45 | I kategori: Film, TV




• att vi slängt ut Tuvas säng så hon inte har annat val än att sova med oss hela ledigheten, vilket varit så jäkla mysigt.
• att Martin på riktigt verkligen har varvat ner och inte varit så stressad utan kopplat av lite då och då.
• att vi varit tillsammans precis hela tiden och varit sams, ibland. 
• att vi sovit till nio varje morgon (!)
• att vi träffat och umgåtts med många som vi tycker om
• att övervåningen blivit så gott som klar
•...vår nya soffa som redan blivit en favorit 
• Tuvas födelsedag var det absolut bästa med hela ledigheten.
• att Tuva varit så jäkla härlig och ovanligt tillfreds och någorlunda medgörlig. Vi har haft så kul och det känns som våra band har stärkts ännu mer under denna ledighet. 

Imorgon är sista lediga dagen. Sen stundar jobbångest som är värre än någonsin. Måste inse att jag måste ta tag i den biten.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller med på många av känslorna du beskrivit ovan. Vi har verkligen haft en fantastisk ledighet. Alla har kommit ner i varv och varit på gott humör. Och ang. jobbångesten, jag känner likadant. Och tänker att det kan inte vara vettigt att känna så. Om jobben ändå kunde växa lite mer på träd... Det är verkligen inte alla förunnat att ha en tillsvidare tjänst, men för min del kan jag ibland undra om det är värt det. Och då är det rätt illa.

Men nu fokuserar vi på den sista lediga dagen, skjuter undan jobbtankarna några timmar till.

2014-01-06 @ 09:23:07
Postat av: Linda Cathrine Liljemalm

Så härligt det låter! (utom jobbångesten såklart)

2014-01-06 @ 11:09:31
URL: http://lindacathrine.se/
Postat av: Stina

Ledigheten låter fantastisk!!!
Jobbångesten känner jag igen, jobbade som förskollärare exakt 10 år men sen fick jag nog. Efter mammaledigheten (1,5 år) jobbade jag deltid 50-60% i ett år för att överhuvudtaget ha energi kvar till min familj. Men jag trivdes allt sämre och mådde inte bra alls i själen så jag fick nog och sa upp mig utan nytt jobb eller någon inkomst. För oss gick det att göra så då vi bor billigt och faktiskt klarar oss på sambons lön om vi snålar lite. Så sedan augusti och fram till idag har jag jobbat extra i två olika butiker, en guldsmedsaffär och en barnbutik med fokus på inredning. Det har varit så himla kul och lärorikt och jag trivs som fisken i vattnet i båda butikerna (älskar service!!)
Men de butikerna kunde bara erbjuda få timmar i veckan så imorgon hoppar jag på nästa utmaning, en administrativ tjänst på ett läkemedelsföretag som jag hade turen att få via en kompis som tipsade sin chef. Jag är både förväntansfull och totalt livrädd inför vad som komma skall. Spännande med nytt men jobbigt då det kommer ta tid att lära sig allt (jag är ett kontrollfreak som vill ha koll på läget,alltid!)
Mitt tips till dig om ni har ekonomisk möjlighet är att helt enkelt våga ta steget och säga upp dig. Det dyker ALLTID upp nya möjligheter och man tvingas kanske prova andra saker som man annars aldrig hade gjort. Jag kommer definitivt söka nya butiksjobb om den nya tjänsten inte känns bra. Men när jag satt mitt på golvet bland alla små (underbara) barn och kände ångesten växa så drömde jag om en administrativ tjänst så jag HOPPAS det blir bra.
Ta hand om dig och var modig:)
Kram

Svar: Tack<3
Kan inte vara mer öppen här i detta forum men blev rörd till tårar av dina ord.

Lycka till med nya jobbet. Du kan väl berätta hur det går?

Jag avundas ditt mod.

Kramar
-Sofie-

2014-01-06 @ 13:48:13
Postat av: Stina

Jag håller mina tummar och tår att du hittar ngt som du trivs med:)
Jag har nu varit lite drygt en vecka på nya jobbet och börjar landa lite även fast det fortf är sjukt mkt att lära. Men det känns kul och jag tror jag kommer trivas bra. Är fortf lite skraj för vissa arbetsuppg men jag ser det som en utmaning och en bra erfarenhet för framtiden. Idag när jag sitter här så tackar jag mig själv (och min sambo som peppade) att jag vågade säga upp mig. Även fast det såg mörkt ut ett tag och jag var nära att ge upp när jag fick avslag på avslag på olika tjänster jag sökte.
Men ska den som ger sig, nu har jag jobb! Ett jobb där jag kan ha fina kläder, klackar, massa smink, fina naglar (jippiiiii!!!!) :)
Jag är övertygad om att det kommer lösa sig för dig på bästa sätt. Av det jag läst i bloggen så är du en av de modigaste jag känner till (med tanke på vad du berättat och skrivit om) och du verkar så driftig och kreativ! Jag beundrar dig bara av det jag läser, och jag är lite avis på dem som känner dig personligen;)
Jag hejar på dig ända in i mål!!! Go girl!!!
Kram

2014-01-15 @ 07:14:12
Bloggen har flyttat till litendelavmig.se - det händer inget mer här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0